Verlenging Hans van der Ploeg & nieuwe assistent trainer Jelmer Meinardi

10 januari 2024 15:00

We zijn ontzettend blij te kunnen mededelen dat Hans van der Ploeg in het seizoen 2024/2025 nog een jaar als trainer aanblijft van Gorecht 1. Naast de verlenging van Hans van der Ploeg, mogen we ook een nieuw lid aan de staf van Gorecht 1 toevoegen. Jelmer Meinardi zal vanaf het seizoen 2024-2025 als rechterhand van Hans van der Ploeg aan de slag gaan.

Jelmer Meinardi is 33 jaar en geboren en getogen in Bedum. Daar woont hij samen met Iris en zijn zes maanden oude dochter Nina. In het dagelijks leven vult hij zijn dagen met onderwijs en sport. Een prachtige en uitdagende combinatie!

Overdag werkt Jelmer als leerkracht van groep 8 op basisschool IKC de Wegwijzer in Selwerd en in de avonduren staat hij al vanaf zijn vijftiende levensjaar als voetbaltrainer op het veld. Zijn trainerscarrière startte bij SV Bedum. Daar is Jelmer in diverse rollen en commissies actief geweest. Van pupillentrainer groeide de Bedumer door naar Hoofd Jeugdopleiding. In zijn laatste jaren bij SV Bedum combineerde Jelmer de functie van Hoofd Jeugdopleiding met het trainen van de tweede selectie en het 019-1 team. Daarbij was de trainer ook drie seizoenen actief op de regionale voetbalschool van FC Groningen.

In het seizoen 2021-2022 maakte Jelmer de overstap naar vierdeklasser vv Middelstum waar hij de afgelopen drie seizoenen als hoofdtrainer aan het roer stond. Na drie succesvolle jaren heeft Jelmer bij de club aangegeven toe te zijn aan een volgende stap. Hierna ontstond het contact met vv Gorecht. Samen zijn we tot een plan gekomen waarin zowel trainer als club de intentie hebben uitgesproken om langere tijd met elkaar samen te werken.

En nu mogen wij Jelmer verwelkomen. Jelmer gaat niet de klassieke rol als assistent trainer op zich nemen, maar zal nadrukkelijk aanwezig zijn. Met als doel gaande weg het seizoen een steeds grotere rol binnen de staf van Gorecht 1 te gaan vervullen.

Jelmer, heel veel plezier bij onze mooie club!

Meer lezen? Bert Koster heeft een mooi artikel over Jelmer geschreven. Je leest hem hier »

WhatsApp_Image_2024-01-11_at_09.03.30.jpeg

Reactie Jelmer Meinardi: ‘In de afgelopen periode heb ik veel contact gehad met Hans van der Ploeg en Hein van Marrum. Na elk gesprek reed ik met een glimlach richting Bedum. Enerzijds kwam dit door de positieve energie die je voelt om samen een volgende stap te maken. Anderzijds proef je in elk gesprek ook de saamhorigheid en de omgangsnormen van de club. Dit past goed bij de normen en waarden waar ik als trainer voor sta. Ik ben onder de indruk van de gepresenteerde plannen en wil daar graag onderdeel van zijn. Bij vv Gorecht staat een sterk fundament, maar samen willen we het gaspedaal nog wat extra intrappen. Daarbij heeft de club richting mij een passend plan geschetst voor de toekomst.  Ik kijk er naar uit om de spelers en de mensen van de club beter te leren kennen. Ik zal wanneer de speeldagenkalender van vv Middelstum het toelaat mijn gezicht laten zien om zo een nog betere indruk te krijgen van de club. Voor mij is het nu eerst belangrijk om waardig af te sluiten bij vv Middelstum. Samen hebben we écht wat moois neergezet, dus dat ben ik meer dan verschuldigd. De warme band met mijn staf, spelers, supporters en vrijwilligers is iets wat ik altijd bij mij zal dragen.’

Lees meer over:
gorecht 1 trainer