Puppievoetbal

Historie
In 2003 kregen Jurgen Hazewinkel en Eelco Borgman (ieder toen met een zoontje van 4 jaar) het idee om voetbaltrainingen te gaan verzorgen voor 4- en 5-jarigen. Het idee werd verder uitgewerkt. Op de zaterdag werd een veldje uitgezet en een groep van zo’n 30 jongens en meisjes maakten spelenderwijs kennis met de voetbalsport. Zo leerden ze overschieten, dribbelen, ingooien, op doel schieten, slalom, stoppen van de bal en uiteraard werd elke training afgesloten met een partijspel.

In 2004 kregen Jurgen en Eelco de sportwaarderingstrofee van de gemeente Haren. Dit is een onderscheiding voor één of meer personen die gedurende langere tijd een grote inbreng gehad hebben in hun sportvereniging, of die wezenlijk hebben bijgedragen aan het welslagen van een groot sportevenement. Jurgen en Eelco kregen de prijs omdat zij het unieke initiatief hadden genomen voetbal op spelenderwijs voor kinderen van 4 en 5 jaar mogelijk te maken in de gemeente Haren.

In al die jaren hebben er inmiddels meer dan 500 jongens en meisjes van 4 en 5 jaar bij v.v. Gorecht aan het voetbalspelletje mogen ruiken. De club heeft mede hierdoor een explosieve groei mogen meemaken en veel ex-puppies spelen inmiddels in competitieverband bij v.v. Gorecht.

In het najaar van 2012 heeft het bestuur besloten het puppieveldje te voorzien van kunstgras.

Duur van de training
Er worden tien trainingen gegeven in het voorjaar (start in maart) en tien in het najaar (start in september). De puppies worden ingedeeld in twee groepen: groep 1 van 8.45 uur tot 9.30 uur, groep 2 van 9.30 uur tot 10.15 uur en groep 3 van 10.15 uur. De trainingen zijn tien weken achter elkaar, ook tijdens de vakanties.

Trainers
De trainingen worden verzorgd door Jurgen en zijn hulptrainers.

Kleding
We adviseren voetbalschoenen en een trainingspak te dragen. Bij mooi weer het puppieshirt met sportbroek. Handig is dat de kinderen omgekleed op het sportpark komen, zodat ze direct kunt beginnen. Na de training kunnen de kinderen in de kleedkamer douchen en omkleden. Voetbalschoenen zijn handig, maar niet verplicht.

Bij slecht weer
Bij twijfel of een training doorgaat, kan op zaterdagochtend gebeld worden naar v.v Gorecht, tel. 050-5349477. Kijk ook op de website (vanaf zaterdagmorgen 8.00 uur) voor actuele informatie. Indien eerder bekend is dat een training niet door kan gaan, wordt dit ook via de mail kenbaar gemaakt.

Laatste training
Tijdens de laatste training kunnen de puppies laten zien wat ze hebben geleerd en gaan ze naar huis met een echt Puppie voetbaldiploma.

Aanmelden en contributie
De trainingsgroepen vanaf maart 2024 zitten vol. Inschrijven is helaas niet meer mogelijk. Na de zomer starten we weer met nieuwe trainingen. Houd de website in de gaten.

De kosten voor de eerste 10 trainingen bedragen € 30,00 (incl. officieel v.v. Gorecht shirt met je eigen naam). De volgende 10 trainingen kosten € 20,00 voor de puppies die al een shirt hebben ontvangen. Deze kosten kunnen worden betaald bij de eerste training (contant).

Vragen
Heb je vragen of wil je meer weten? Mail gerust naar [email protected] of bel Jurgen op 06-18653675.

Puppies
Wij zijn