Gorecht 1 wint eerste bekerwedstrijd van vv Sellingen 3-0 (0-0)

In de bekercompetitie werd de eerste wedstrijd gespeeld tegen vv Sellingen. Sellingen is net als Gorecht via de nacompetitie gepromoveerd en speelt in de 2e klasse zondag. Een Gorecht insider liet weten dat de laatste wedstrijd van Gorecht tegen Sellingen werd gespeeld in 1970. Destijds speelde vv Sellingen nog op de zaterdag en stapte het seizoen erna over naar de zondag.

De eerste helft had het meeste weg van een zomeravondpotje; overigens passend bij het heerlijke weer op De Koepel. Slechts drie keer was het even opletten. In het begin van de wedstrijd werd een corner van Sellingen gemakkelijk verwerkt waarna Sam Niewold in de rebound kon inschieten, maar de bal werd gekeerd. Na ongeveer een half uur speelde Mark Haverkamp zichzelf rechts mooi vrij, maar schoot de bal voor het doel langs. Enige tijd later leverde Thijs Hekman weer eens een mooie pass af, waarmee dit keer Michel Koopman alleen naar het doel ging. Zijn bekeken lob ging net naast.

In de tweede helft ging Gorecht uitstekend van start. Jermo Verbeek ging meteen goed door over rechts, trok de bal goed voor naar het midden, waar Hein van Marrum niet aarzelde en onberispelijk inschoot. Sellingen ging na deze achterstand aanvallender spelen, maar gaf daarmee achterin ook meer ruimte weg. Daarmee kreeg Sam Niewold enkele minuten later de gelegenheid om in te koppen, helaas tegen de lat. Ondanks het aandringen van Sellingen bleef Gorecht redelijk makkelijk op de been.
Bij het ingaan van het laatste kwartier werd het meest bijzondere doelpunt gescoord. Thijs Hekman gooide ver in, waarna Rein Werumeus Buning doorkopte naar linksvoor. Van daaruit kopte Hein van Marrum de bal richting Sam Niewold, die de bal richting doel kopte. De bal kwam tegen de lat en stuitte via de rug van de keeper van Sellingen het doel in. Daarmee kwam het veldoverwicht van Gorecht ook in de stand beter tot uitdrukking.
Sellingen liet het er niet bij zitten en nog geen minuut later moest Willem Bouwkamp handelend optreden. De wedstrijd kabbelde rustig naar het einde, maar Jermo Verbeek had nog wat voor de toeschouwers in petto. Hij had al een tijd de keeper ver voor het doel zien staan. Pas in de allerlaatste minuut kreeg Jermo de gelegenheid om vanaf de middellijn met een prachtige lob over de keeper heen te scoren. Met dit prachtige doelpunt werd het 3-0.

Volgende week is de tweede bekerwedstrijd tegen en bij Oranje Nassau Groningen.

Gorecht scoort weer gemakkelijk en wint ruim van VEV’67 (4-1)

v.v. Gorecht 1 - VEV'67 1

Zaterdag 20 april was nummer 3, VEV’67 uit Leek, op Sportpark de Koepel in Haren de tegenstander van Gorecht. Zou Gorecht de goede reeks van de afgelopen twee weken voort kunnen zetten? VEV’67 verloor vorige week de topper tegen Noordscheschut en wilde zich ook revancheren voor deze nederlaag, om bovenin mee te kunnen blijven doen. In deze 2e klasse J is van alles mogelijk gezien de ve... meer »

• 20 april 15:00