Gorecht pakt drie punten tegen ’t Fean ’58 in Surhuisterveen 0-1 (0-1)

't Fean'58 1

1e klasse F

4 maart 2023 14:30

M.J. Arends

Sportpark 't Ketting
De Ketting 3
9231AK
SURHUISTERVEEN
tel. 0512-362026

Waar ’t Fean de twee vrije zaterdagen vulde met twee oefenwedstrijden om in het wedstrijdritme te blijven, kreeg de selectie van Gorecht vorige week zaterdag vrijaf na de week ervoor het bekerduel tegen SC Gramsbergen 2 te hebben gewonnen. Voor ’t Fean was het zaak om de wedstrijd van vandaag te winnen om nog enigszins zicht te houden op lijfsbehoud. Op het koude sportpark en een moeilijk bespeelbaar veld was het echter Gorecht die de wedstrijd won.

Dat ’t Fean punten wilde pakken was vanaf het begin duidelijk. De eerste minuten werd Gorecht teruggedrongen op eigen helft en ’t Fean had het betere van het spel en creëerde enkele kansen. Na een minuut of tien werd de aanvalsdrang van ’t Fean wat minder en kwam Gorecht beter in de wedstrijd. De wedstrijd ging vervolgens gelijk op, waarbij Gorecht iets makkelijker combineerde en gaandeweg steeds gevaarlijker werd. Uiteindelijk resulteerde dit in een vrije trap in de 24ste minuut. Sam Niewold schoot de bal onberispelijk in over de muur in de rechterbovenhoek, buiten bereik van de keeper van ’t Fean. De verdiende voorsprong was een feit.
’t Fean had des te meer reden om te gaan aanvallen en twee keer werd het echt gevaarlijk en moest Willem Bouwkamp handelend optreden. De eerste bal ging via Willem in het zijnet en in de laatste minuut van de eerste helft moest Willem de bal uit een corner weg boksen.

De tweede helft begon net als de eerste helft met een aanvallend ’t Fean. Gorecht was daar op ingesteld en verdedigend werd steeds goed werk verricht. Daardoor kreeg ’t Fean weinig echt uitgespeelde kansen. Gorecht daarentegen brak een aantal keren goed uit en had de wedstrijd eigenlijk in het slot moeten gooien. Maar het slechte veld maakte snelle combinaties vrijwel onmogelijk en soms was er ook wat meer geduld en precisie nodig. Omdat ’t Fean bleef zoeken naar de gelijkmaker en Gorecht verzuimde de score verder uit te bouwen bleef de wedstrijd spannend tot het laatste fluitsignaal. Na vele minuten extra tijd eindigde de wedstrijd met een verdiende overwinning door een prima teamprestatie.

Vermeldenswaard is nog dat Sam Niewold in deze wedstrijd zijn 25ste treffer maakte als senior, hetgeen in de kleedkamer na afloop werd gevierd. Gefeliciteerd Sam!

Foto's: Met dank aan Jan Anne Vrij, 't Fean '58