Communicatiecommissie

Communicatiecommissie - 'Communiceren is een uitdaging.'

Alle drie ervaren ze hun werk voor v.v. Gorecht als leuk, maar soms ook lastig: binnen een vereniging met ruim 900 leden goed communiceren is een uitdaging. Met zoveel vrijwilligers, teams en activiteiten is het soms lastig de juiste informatie naar boven te halen en te delen met alle leden. Maar deze drie dames zijn vastbesloten om iedereen zo goed mogelijk te informeren met alles wat je wilt en moet weten over v.v. Gorecht!

Door: Martin de Bruijn - augustus 2023

Als ze samen met andere ouders langs de lijn staan bij hun voetballende kind, zien ze hoeveel lol die ouders en vooral die kinderen hebben in het voetbalspelletje. En ze ervaren langs de lijn ook hoe plezierig die kinderen en ouders met elkaar omgaan bij v.v. Gorecht. Kom daar maar eens om bij nogal wat andere voetbalverenigingen Plezier en presteren, dat is de volgorde bij hun cluppie.

De slotdag bewees het: veel gemengde teams, kinderen, mama’s en papa’s, die gezamenlijk het vuur uit de sloffen voetbalden, ondanks de tropische hitte. Daar hebben ze ook ouders geworven om vrijwilligerswerk te doen, als die dat al niet deden. Want die bereidheid is groot, denken ze, om iets voor de vereniging te doen. Zie maar, hoe betrokken die ouders zijn bij hun kind, op de zaterdagen dat er gevoetbald wordt.

Wie zijn die drie dames van de communicatiecommissie?
Miranda Bos is moeder van Bram uit de JO10 en Tom, na een aantal puppietrainingen nu onder mijn hoede in JO7. Ze werkt als marketeer bij Mediahuis, uitgever van onder andere Dagblad van het Noorden, De Telegraaf, Sikkom en vele andere merken. Geboren en getogen in Peize, via de stad naar Haren verhuisd met Jan Willem. Bevlogen als ze is, overigens net als de andere twee, wil ze veel doen voor de club. Maar af en toe moet ze ook even op de rem staan. Dat is soms lastig omdat er zoveel leuke dingen spelen. Miranda heeft zich van de drie het langst verbonden aan de club. Zij heeft bij het bestuur opgeworpen dat het tijd werd voor een nieuwe website. De oude voldeed niet meer om iedereen te voorzien van goede informatie. Met haar werkervaring heeft ze de site en social media naar een nieuw level gebracht. Ze is tevreden met de nieuwe website, maar er kan nog zoveel meer mee. Dat gaan we de komende jaren zien.

Ellen Dijksterhuis, via zoon Thiemen uit JO13 is ook in het vrijwilligerswerk bij de vereniging beland, net als haar man René die in de TC zit. Zij werkt bij de Hanze Hogeschool  bij het project Healthy Ageing, vrij vertaald: Gezond Oud worden. Wat uit ons gesprek blijkt, is dat ze erg geïnteresseerd is in de type mens en hoe ze met elkaar samenwerken. Dit komt ook terug in de opleiding die zij momenteel volgt en waardoor ze de komende tijd helaas wat minder tijd heeft voor de club. Binnen een grote club als Gorecht is het een uitdaging om onderling tussen alle commissies goed te communiceren. Het is goed dat commissies zich hiervan bewust zijn en elkaar blijven informeren over wat er speelt.

Het derde commissielid is Monique Klamer, haar dochter Lise voetbalt in MO15. Vrijwilligerswerk is haar met de paplepel ingegoten, bij het wijkcentrum waar haar vader werkte. Bij het UMCG verzorgt ze de interne communicatie. Monique is een seizoen teamleidster geweest. In die rol miste ze weleens informatie en is zo terechtgekomen in de Communicatiecommissie. Daar waren ze net bezig met een nieuwe website: aan de bak! Ze vindt het leuk informatie in een aangenaam jasje te steken. Daarnaast moeten berichten voor de club ook door kinderen begrepen worden. Sociale media, Facebook en Instagram, was wel een uitdaging voor haar. Daar kan ze haar creativiteit goed bij gebruiken.

Aan het eind van ons gesprek bieden ze me een plaats aan in hun commissie en voordat ik het weet zeg ik daar ja op. Ze beloven me, een oude digibeet die ik ben, te helpen met eventuele obstakels op het digi-pad.

Dank Miranda, Ellen en Monique voor jullie betrokkenheid!