Meidenvoetbal

Zoek jij een leuk voetbalteam, of wil je eerst nog wat meer informatie? Voor vragen kan je terecht bij de [email protected] of meld je gelijk aan.

Meidenafdeling
De animo voor het vrouwenvoetbal groeit en de vereniging neemt het meiden-en vrouwenvoetbal danook serieus. v.v. Gorecht hecht veel waarde aan een goede organisatie en begeleiding van de meiden- en vrouwenafdeling.Tot de leeftijd van negen jaar voetballen meisjes samen met de jongens. Maar ook later bestaat altijd de mogelijkheid voor meiden om te spelen in jongensteams. Binnen de club zijn er twee technisch coördinatoren speciaal voor de gehele meidenafdeling en zijn er meerdere leeftijdscoördinatoren.

Historie

Al sinds 1966 voetballen vrouwen bij v.v. Gorecht. Het eerste officiële meidenteteam in de leeftijd van 9 tot 12 jaar komt uit in 2002. Daarvoor voetbalden de meiden mee in de jongensteams. Na 2002 groeit het meidenvoetbal binnen de club gestaag, zowel kwalitatief als kwantitatief. In het seizoen 2004-2005 maakten de meidenteams indruk met de kampioenschappen van alle drie de meidenteams (MC-Elftal, MC-Zevental en MP-Zevental). In het seizoen 2005-2006 wordt voor het eerst sinds jaren weer een vrouwenteam geformeerd en al snel volgt een tweede vrouwenteam. In 2014 schrijft v.v. Gorecht maar liefst negen meidenteams en een vrouwenteam in voor de competities. Daarmee had v.v. Gorecht de op één na grootste meidenafdeling van district noord van de KNVB.

Vele kampioenschappen en bekerfinales
In de afgelopen jaren is het aantal vrouwen- en meidenteams gegroeid en ook de resultaten mogen er zijn. Meermaals bereikten en wonnen zij de bekerfinales van district noord.

In het seizoen 2016-2017 was v.v. Gorecht de eerste vereniging in Noord-Nederland die drie meidenelftallen plaatst voor de bekerfinale. Zowel de MO19, MO17 als de MO13-1 speelden in hun categorie de bekerfinale in Emmen. De meiden van de MO19 wonnen hier voor de tweede keer op rij de beker. En uniek in Nederland wint dit team het jaar erop, in 2018, in Joure voor de derde maal op rij de bekerfinale!

In het seizoen 2016-2017 kwam Gorecht voor het eerst in de historie met meidenteams in alle leeftijdscategorieën uit: VR, MO19 (meiden onder 19), MO17, MO15, MO13 en MO11. Dit was ook in het seizoen 2017-2018 en daarna zijn het aantal vrouwen en meidenteams alleen nog maar toegenomen.

Traditie is dat v.v. Gorecht in juni een groot interregionaal meidentoernooi organiseert.