Gorecht laat punten liggen bij FVC 2-2 (0-0)

FVC 1

18 maart 2023 17:00

J.W. Bouw

Sportpark Wiarda
Ublingaplantage 6
8939EZ
LEEUWARDEN

Een week nadat de wedstrijd tegen Leeuwarder Zwaluwen werd afgelast vanwege vorst en sneeuw speelden FVC en Gorecht onder een stralend zonnetje in de namiddag in Leeuwarden.

De eerste helft ging het spel in het begin redelijk gelijk op. Gorecht liet het spel maken door FVC en daar wisten de gastheren niet echt raad mee. In de omschakeling was Gorecht een aantal keren gevaarlijk. In de 20ste minuut ging Sam Niewold alleen op de keeper af, maar een FVC verdediger tikte de bal weg. Vijf minuten later stuurde de uitstekend spelende Jos Beek op rechts Nick Janzen weg, maar de bal was makkelijk houdbaar voor de keeper. De grootste kans kreeg Tom Traas, die door een steekpass van Michel Koopman in stelling werd gebracht. Maar ook Tom wist de kans niet te benutten. Vijf minuten voor tijd ging de bal wel het doel in, maar deze werd terecht afgekeurd vanwege buitenspel. FVC wist vrijwel geen enkele kans te creëren en zo gingen beide ploegen met 0-0 de rust in.

De tweede helft ging FVC sterk van start en zette meteen in de eerste minuut druk op Gorecht. In de omschakeling kreeg Sam Niewold de bal op links en met een bekeken pass speelde hij Tom Traas vrij, die via de rechterpaal scoorde. De mannen van Gorecht konden echter niet lang genieten van de voorsprong, want FVC maakte binnen de minuut de gelijkmaker. De wedstrijd ging daarna weer gelijk op. Gorecht kreeg wat kansjes, maar de voorhoede was net niet scherp of snel genoeg. Zo rond de 70ste minuut was het FVC die een keer counterde, terwijl Gorecht veel mensen voor de bal had. Dat resulteerde in de 2-1 voor FVC.

Trainer Hans van der Ploeg wisselde aanvallend en dat resulteerde in eerste instantie in een paar spannende momenten voor het doel van Gorecht. Het overwicht in de aanval betaalde zich uiteindelijk uit in de allerlaatste minuut, toen Michel Koopman de bal het doel in werkte. Met deze gelijkmaker werd in ieder geval een punt meegenomen uit Leeuwarden, maar over het algemeen overheerste het gevoel dat er gewonnen had moeten worden.

Verslag: Francina Beek