Gorecht verliest eerste wedstrijd na de winterstop uit bij PKC 3-1 (2-0)

PKC'83 1

21 januari 2023 14:30

H.J.C. Aartsen

Sportpark PKC '83
De Kring 100
9727AZ
GRONINGEN

In de eerste wedstrijd na de winterstop waren de toeschouwers nieuwsgierig hoe Gorecht er voor zou staan. De geluiden over het trainingskamp in Delden waren positief, te meer omdat Bob Poorta zijn eerste trainingsminuten weer maakte na een langdurig hersteltraject. Hans van der Ploeg had sowieso voor deze wedstrijd weer wat te kiezen, omdat ook Nick Janzen en Rein Werumeus Buning vanaf de start ingezet konden worden. Ook Twan Boersma kon weer minuten maken.

Gorecht ging goed van start. Al binnen de minuut leidde dit tot het nodige verdedigende werk aan PKC-kant en een corner voor Gorecht. Na deze flitsende start was het echter PKC die de score in de 11de minuut opende. Gorecht appelleerde voor hinderen van de verdediger, maar daar ging de scheidsrechter niet in mee en dat had voor Gorecht het sein moeten zijn om fysiek een tandje bij te zetten. Slechts enkele minuten later kreeg PKC een corner, maar Jos Beek wist de bal bij de tweede paal weg te koppen. Gorecht moest alle zeilen bijzetten om PKC van scoren af te houden, maar in de 24ste minuut was het dan toch weer raak voor PKC. Met deze 2-0 achterstand zocht Gorecht de kleedkamer op.

In de tweede helft was het Gorecht die het initiatief nam en op zoek ging naar de gelijkmaker. De ploeg combineerde goed en de druk op het doel van PKC nam steeds verder toe. Het duurde tot de 63ste minuut voordat dit resulteerde in het verdiende doelpunt. Over rechts was het Michel Koopman die keurig de 2-1 binnenschoot. Vervolgens lukte het niet om echt door te drukken. Ook de aanvallende wissels en opstelling leverden helaas niet echt het gewenste resultaat op. Omdat achterin meer ruimte ontstond, wist PKC in de 88ste minuut nogmaals te scoren en bracht daarmee de eindstand op 3-1.

Hoewel de wedstrijd verloren ging, is het positief dat een aantal spelers weer terug is na (langdurige) blessures. Ook het vertoonde spel biedt vertrouwen voor de toekomst.

Verslag: Francina Beek
Foto's: Henk Vrieling