Gorecht 1 dwingt tegen FC Meppel promotie af 1-3 (1-1)

FC Meppel 1

1e klasse/2e klasse Finale A

18 juni 2022 15:00

R. Brinkman

Sportpark Noordwest
Eursingerweg 14
9411BB
BEILEN

In Beilen op het mooie sportcomplex van Fit Boys en v.v. Beilen werd de finale gespeeld van de nacompetitie voor promotie naar de 1e klasse. Beide teams hadden veel supporters meegenomen en bij de opkomst van de spelers waren de groen/witte rookpotten van FC Meppel en de zwart/witte rookpotten en rode lichtbollen van Gorecht ruimschoots aanwezig. Gelukkig stond er een licht briesje over het veld en kon de wedstrijd snel beginnen.

De eerste helft waren beide teams aan elkaar gewaagd. Het eerste doelpunt was voor Gorecht. Sam Niewold gooide de bal in de 5de minuut in op Tom Traas. Tom draaide mooi weg naar de achterlijn en trok de bal voor op Sven Hazewinkel. Sven kon vrij op doel schieten: 0-1. In de opvolgende tien minuten keerde Willem Bouwkamp enkele gevaarlijke schoten. Een geweldige volley van Hugo Bisschop in de 16de minuut was echter onhoudbaar. Daarmee kwam FC Meppel weer op gelijke hoogte. FC Meppel voelde dat er mogelijkheden waren en hield druk op Gorecht. Willem Bouwkamp moest nog een aantal keren reddend optreden. In de laatste minuut voor rust kreeg Gorecht nog een enorme kans. Sven Hazewinkel zette voor op Tom Traas en deze schoot hard in, maar de keeper van FC Meppel was alert.

Gorecht kwam goed uit de kleedkamer en de druk op FC Meppel werd steeds meer opgevoerd. In de 59ste minuut was het Tom Traas die de bal net over kopte. Tien minuten later kwam Gorecht opnieuw op voorsprong. Rein Werumeus Buning kopte de bal uit een vrije trap van Sven Hazewinkel onhoudbaar voor de keeper in de verre hoek. FC Meppel wilde vervolgens vanzelfsprekend gelijkmaken, maar de vermoeidheid sloeg bij hen steeds meer toe en de lange ballen en afstandsschoten op doel werden onnauwkeuriger. Gorecht kwam in de 83ste minuut nog goed weg toen de bal na een grote kopkans van FC Meppel vlak langs de paal zeilde. In blessuretijd drong FC Meppel nog steeds aan, maar het was Bart Steenbergen die uit een snelle counter in de 92ste minuut de wedstrijd definitief in het slot gooide met het derde doelpunt voor Gorecht. Gorecht vierde dit doelpunt uitbundig, maar FC Meppel belaagde de scheidsrechter, hetgeen nog een rode kaart opleverde voor één van de Meppelspelers.

Na het laatste fluitsignaal was de vreugde groot bij de spelers, de staf en de supporters van Gorecht. Aan een geweldig seizoen is een welverdiend einde gekomen met promotie naar de 1e klasse. Proficiat mannen!

Bekijk ook het videoverslag van Egbert Oldengarm (waarvoor dank!) hieronder.