Gorecht 1 wint in moeizaam duel van LTC: 1-0 (0-0)

LTC 1

...

1e klasse/2e klasse 1E - 2I/J

14 juni 2022 20:00

B. Huizinga

Gorecht en LTC hielden elkaar aardig in evenwicht. De eerste helft was meer voor LTC, de tweede helft meer voor Gorecht. Gezien de eerdere wedstrijden in de competitie was dit geen verrassing. Gorecht won bij LTC nipt met 1-2 en thuis lukte het LTC om tot drie keer toe terug te komen van een achterstand en werden de punten gedeeld.

Videosamenvatting: Egbert Oldengarm (LTC)
Foto's: Henk Vrieling

De eerste helft had het meeste weg van een schaakwedstrijd. De posities werden goed bezet en de bal veelvuldig rond getikt. Beide ploegen speelden terughoudend en voorzichtig met slechts een enkel schot op doel.

Na de rust zat er in Gorecht wat meer lef en werd meer de diepte gezocht. Toch werden er maar weinig echte kansen gecreëerd. Het meest gevaarlijk was een voorzet van Jos Beek die door Michel Koopman net naast werd gekopt. Aan de andere kant keerde Willem Bouwkamp een schot van Stefan Kuntz. In de 8oste minuut ging Bart Steenbergen in de aanval; hij werd daarbij onreglementair gestopt door de verdediger van LTC. De bal ging op de stip en Sven Hazewinkel benutte deze kans en bracht daarmee de stand op 1-0. LTC probeerde in het laatste kwartier van de wedstrijd nog weer op gelijke hoogte te komen, maar dit keer lukte dat niet.

Gorecht zal in de finale van de nacompetitie uitkomen tegen FC Meppel, dat in de verlenging van FC Burgum wist te winnen.