Gorecht 1 start nacompetitie tegen SV Marum met maar liefst 10 doelpunten: 10-1 (3-1)

Marum 1

1e klasse/2e klasse 1E - 2I/J

11 juni 2022 15:00

B. Agricola

Sportpark De Koepel
Scharlakenlaan 28
9751HD
HAREN GN
tel. 050-5349477

Gorecht is de nacompetitie goed gestart door overtuigend de eerste wedstrijd te winnen. SV Marum was in de voorbereiding van dit seizoen een geduchte tegenstander. De mannen van Gorecht wisten daardoor dat ze vanaf het begin voluit moesten gaan en georganiseerd moesten spelen. Die opdracht werd vanaf het begin goed uitgevoerd en leverde uiteindelijk een gemakkelijke winst op.

Verslag: Francina Beek

Gorecht startte de wedstrijd goed door al in de 4de minuut de 1-0 te scoren. Uit een corner, genomen door Sven Hazewinkel kon Thijs Hekman de bal inkoppen. Wonderlijk genoeg ging de bal het doel niet in, maar Tom Traas was vervolgens alert en tikte de bal in. Het volgende half uur controleerde Gorecht de wedstrijd en gebeurde er eigenlijk weinig. In de 29ste minuut was het Nick Janzen die goed door kwam en richting doel ging. Hij gaf de bal tijdig af op Sam Niewold, die met een strak schot de 2-0 maakte. De laatste twee doelpunten vielen vlak voor rust. Zowel Gorecht als Marum kregen een penalty. Sven Hazewinkel benutte deze voor Gorecht waardoor het 3-0 werd. Ook Marum benutte de penalty en bracht de stand vlak voor rust daarmee op 3-1.

Na de rust gooide Gorecht binnen 5 minuten de deur in het slot. Met een wondermooie lob van Sam Niewold vanaf circa 35 meter werd het 4-1 in de 46ste minuut. Twee minuten later bracht Tom Traas de stand op 5-1 na een mooie combinatie met Sven Hazewinkel en Nick Janzen. Weer drie minuten later werd een aanval over links opgezet met Gerben Bouwman en Sam Niewold en kopte Sven Hazewinkel in twee keer de 6-1 binnen. De enkele aanvallende actie van Marum in de minuten daarna werd door Willem Bouwkamp vakkundig geneutraliseerd.
Zo ongeveer in het midden van de tweede helft braken de 10 minuten van Bart Steenbergen aan. In een mooie combinatie tussen Miska Scheepsma en Bart, beiden net in het veld gekomen, was het Bart die de 7-1 binnenschoot. Een minuut later ging Bart alleen op de keeper af, aarzelde niet en schoof de 8-1 binnen. Enkele minuten later was het opnieuw Bart, ditmaal met een assist van Jos Beek, die het kopduel won en de 9-1 inkopte.

In de drinkpauze vroeg Willem Bouwkamp zijn medespelers om nog een doelpunt te maken. Hij had nog nooit met 10-1 een wedstrijd bij de senioren gewonnen. Aanvoerder Thijs Hekman maande zijn teamgenoten geen kaarten te pakken en vooral rustig de wedstrijd uit te spelen. Beide opdrachten lukten. Amper terug in het veld was het wederom Bart Steenbergen die scoorde. Daarmee bracht hij de eindstand op het bord: 10-1.

Naast Gorecht wonnen ook LTC en FC Meppel hun wedstrijden, waardoor alle drie de ploegen uit de tweede klasse J nog meedoen in de nacompetitie. De drie ploegen uit de tweede klasse I zijn alle drie uitgeschakeld. FC Burgum is de overgebleven ploeg uit de eerste klasse E.
Dit leidt tot de volgende wedstrijden op dinsdagavond 14 juni a.s.:

1. Gorecht – LTC
2. FC Meppel - FC Burgum

De finalewedstrijd:  Winnaar 1 - Winnaar 2 is op zaterdag 18 juni op neutraal terrein.