Gorecht 1 speelt met 1-1 gelijk tegen Achilles 1894 (1-1)

Achilles 1894 1

2e klasse J

12 maart 2022 15:00

K. Moed

Sportpark De Koepel
Scharlakenlaan 28
9751HD
HAREN GN

Zo langzamerhand zijn we aangekomen bij de laatste wedstrijden van de eerste competitiehelft. Achilles 1894 was de één na laatste wedstrijd en de afgelaste wedstrijd tegen Elim wordt ingehaald op dinsdagavond 22 maart 2022. Na het gelijkspel tegen DZOH en Bedum moest Gorecht opnieuw de punten delen, ook al vond Gorecht dit maal driemaal het doel.

Verslag: Franscina Beek

Gorecht ging goed van start en al in de 4de minuut was daar de eerste doelkans. Uit een corner van Sven Hazewinkel was het Bob Poorta die vlak naast kopte. Het was echter slechts een minuut later dat Achilles uit een knap ingestudeerde vrije trap bijna scoorde. De bal werd moeizaam weggewerkt door de verdediging. Dat was voor Gorecht de eerste waarschuwing dat Achilles geen ongevaarlijke tegenstander was. Het was slechts enkele minuten later dat Achilles opnieuw gevaarlijk uitkwam en via een onfortuinlijke klust belandde de bal achter Willem Bouwkamp in het doel. Zo keek Gorecht al vroeg in de wedstrijd tegen een achterstand aan.

Gorecht liet dat echter niet op zich zitten en in de 8ste minuut verzorgde Jos Beek een prachtige crosspass op Sven Hazewinkel, die vervolgens Sam Niewold in kansrijke positie bracht. Helaas schoot Sam net naast. Een minuut later werd Sam alweer in scorende positie gebracht. De keeper van Achilles bracht in eerste instantie nog redding, maar in de rebound scoorde Sam Niewold alsnog de gelijkmaker.
Het spel golfde vervolgens heen en weer waarbij zowel Achilles als Gorecht kansen kregen. Het was in de laatste minuut voor rust dat Jos Beek over rechts goed opkwam en Sven Hazewinkel de bal bezorgde. Sven gaf voor waarbij Michel Koopman de bal keurig inkopte. Gorecht dacht met 2-1 de rust in te gaan, maar het doelpunt werd wegens buitenspel afgekeurd.

In de tweede helft ging Gorecht opnieuw weer goed van start, hetgeen achter elkaar enkele corners opleverde. Helaas zonder resultaat, maar in de 56ste minuut was het wel weer raak. De aanval ging over rechts, de bal werd teruggelegd op Sven Hazewinkel, die de bal doortikte naar Michel Koopman, die de bal intikte. Maar voor de tweede keer werd het doelpunt afgekeurd wegens buitenspel. Net als bij het eerder afgekeurde doelpunt leek dit opnieuw een arbitrale dwaling te zijn; de VAR had ongetwijfeld anders besloten.

Het laatste deel van de tweede helft zette Gorecht alles op de aanval. In eerste instantie wisselde de trainer zodanig dat op het middenveld met de punt naar achter werd gespeeld en in de laatste 10 minuten werd één van de centrale verdedigers nog gewisseld voor een extra aanvaller. Ondanks al het opportunisme lukte het Gorecht niet om nogmaals te scoren. Ook Achilles kreeg door de grote ruimtes achterin nog enkele grote kansen, maar met af en toe wat kunst en vliegwerk wist Willem Bouwkamp de tegentreffer te voorkomen.

Zo eindigde deze wedstrijd in een 1-1 gelijkspel.