Gorecht 1 meest effectief in en tegen Bedum: 1-2 (0-2)

SV Bedum 1

2e klasse J

10 mei 2022 20:00

R.K. Boer

Sportpark Bedum
Sportlaan 12
9781CL
BEDUM

Met twee voetballende ploegen en een lekkere temperatuur was het dinsdagavond goed toeven langs de lijn. De objectieve toeschouwer zou het een boeiende wedstrijd hebben gevonden. Uiteindelijk was Gorecht het meest effectief en verdiende daarmee de drie punten.

Verslag: Francina Beek
Foto's: Henk Vrieling

Vanaf de aftrap was duidelijk dat beide teams voetballend aardig aan elkaar gewaagd waren. Meteen in de eerste minuut hadden zowel Bedum als Gorecht al kans om te scoren. Het spel golfde vervolgens in hoog tempo heen en weer. Gorecht wist in deze eerste helft twee keer te scoren. In de 8ste minuut veroverde Michel Koopman de bal op het middenveld, waarna deze via Sven Hazewinkel bij Sam Niewold terecht kwam. Met een prachtige kopbal van Sam over de keeper heen belandde de bal in het doel. Na een half uur was het Michel Koopman die vanaf ongeveer 20 meter het doel onder vuur nam. De bal vloog buiten bereik van de keeper in de linkerboven hoek. Met deze twee prachtige doelpunten ging Gorecht de rust in.

In de tweede helft bleef de wedstrijd redelijk gelijk opgaan, waarbij de aanvallende intenties van Bedum duidelijk waren. Gorecht verdedigde goed en Bedum wist de kansen die ze kregen niet af te maken. Door het aanvallende spel van Bedum ontstond er voorin voor Gorecht ruimte, maar Gorecht wist de kansen niet te verzilveren. De druk van Bedum werd steeds groter, mede door de aanvallende wissels. Doordat Willem Bouwkamp enkele spectaculaire reddingen verrichtte, bleef Gorecht in de wedstrijd. Uiteindelijk viel er een doelpunt voor Bedum in de 83ste minuut uit een kluts situatie.
Voor de niet neutrale toeschouwer waren de laatste tien minuten van de wedstrijd enorm spannend, mede omdat Bedum nog enkele enorme kansen kreeg en Gorecht verzuimde de 3-1 te maken. De opluchting bij spelers, staf en Gorecht aanhang was dan ook groot toen het laatste fluitsignaal klonk.