Gorecht 1 bindt ook The Knickerbockers aan de zegekar!

The Knickerbockers 1

2e klasse J

30 oktober 2021 15:00

M.R Plat

Onbekend

Op een regenachtig sportpark werd om 15.00 uur afgetrapt. En het was meteen goed opletten, want in de allereerste minuut rolde de bal al voor het TKB-doel langs.
Verslag: Francina Beek

Helaas geen Gorecht-voet tegen de bal, dus was het wachten op de volgende kans. Deze liet niet lang op zich wachten, want in de eerste vier minuten werd Gorecht nog drie keer zeer gevaarlijk. Het was duidelijk dat TKB achterin nogal rommelig voetbalde.

In de achtste minuut was het dan toch raak. Na een mooie pass van Rick Bruns was het Sven Hazewinkel die met een prachtige lob de goalie van TKB het nakijken liet. Gorecht bleef na dit eerste doelpunt aanzetten, wat uiteindelijk resulteerde in de 2-0 door Sam Niewold in de 22ste minuut. Hij rondde een prachtige snelle combinatie over rechts genadeloos af.

Na de 2-0 leek Gorecht wat in te zakken en kreeg TKB wat meer grip op het spel. Dit duurde maar een minuut of tien, waarin het TKB overigens ook niet echt lukte om erg gevaarlijk te worden. De verdediging van Gorecht stond weer als een huis. De laatste 10 minuten van de eerste helft was het spelbeeld nogal chaotisch en gebeurde er van alles, maar tegelijkertijd ook niet echt veel. Gelukkig voor de toeschouwers werd het toen wel droog.

Na de rust leek TKB uit een ander vaatje te willen tappen. De coach van TKB probeerde zijn spelers op het goede spoor te krijgen, maar dat was blijkbaar nogal verwarrend, zoals één van de TKB spelers ook liet weten aan zijn coach: “Ik wil wel luisteren, maar de ene keer moet ik naar links en dan naar weer naar rechts. Dat vind ik heel verwarrend.“

Het was dan ook Gorecht dat in de 50ste minuut de 3-0 op het scorebord liet aantekenen. Dit keer was het Michel Koopman die, na goed doorzetten van Bob Poorta op rechts, door de benen van de keeper de bal het doel in schoot. Daarmee was de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld. Gorecht had vervolgens in de 64ste en 66ste minuut nog twee enorme kansen, maar wist deze niet te verzilveren.

Het laatste kwartier van de wedstrijd was voor de toeschouwers even doorbijten. Eén van de toeschouwers verzuchtte zelfs in de 83ste minuut dat de scheidsrechter wel af mocht fluiten. De goed fluitende scheids floot uiteindelijk kort na de 90ste minuut af.

De zesde zege op rij voor Gorecht 1! Proficiat mannen!