Sv Oosterwolde 1 – Gorecht 1: 0-5 (0-3)

S.V. Oosterwolde 1

2e klasse J

23 oktober 2021 15:00

H. Noppers

Sportpark Oostenburg
Veenhofweg 1
8431NH
OOSTERWOLDE FR
tel. 0516-516082

Hierbij nog het nagekomen verslag van deze wedstrijd. SV Oosterwolde was de 5e club die door Gorecht 1 aan de zegekar werd verbonden. Door de 0– 5 overwinning gaat Gorecht nu met 15 punten alleen aan kop in de klasse 2 J.

Door: Bé Jonkers

Op deze uitslag viel weinig af te dingen, Bob Poorta opende met een fraaie kopbal in de bovenhoek de score in de 15e min. Na een mooi opgezette aanval maakte Sam Niewold er 5 minuten later 0 - 2 van.

Daarna golfde het spel een beetje op en neer en in deze periode ging Gorecht slordig om met de kansen die er waren. En zo kon het gebeuren dat Oosterwolde uit een dubieus toegekende strafschop op 1 - 2 zou kunnen komen ware het niet dat de sluitpost van Gorecht, Willem Bouwkamp deze met een fraaie safe wist te keren. Dit gebeurde in de 42e min. Even later in de laatste minuut van de eerste helft wist Bob Poorta wederom met een kopbal de keeper van Oosterwolde te verschalken. Hiermee werd een 0 - 3 ruststand bereikt en dat gaf vertrouwen voor de 2e helft.

Werd het in de voorgaande wedstrijden van Gorecht in de 2e helft spannend doordat de tegenstander wist te scoren daar was nu geen sprake van. Michel Koopman bracht na 6 min. de stand op 0 - 4 en Bob Poorta maakte 4 min. later zijn hattrick door zijn 3e doelpunt van deze middag: 0 - 5. Daarna werd het spelbeeld wat minder en omdat Oosterwolde geen vuist kon maken kabbelde de wedstrijd naar het einde en werd er niet meer gescoord.