Eerste puntverlies voor Gorecht 1 door gelijkspel tegen Drenthina: 1-1 (0-0)

Drenthina 1

2e klasse J

27 november 2021 15:00

mevr S.A. Brinkkemper

Onbekend

Op een heel nat en slecht bespeelbaar veld kwam Gorecht maar moeilijk tot het normale snelle spel. In een rommelige wedstrijd waren het twee fouten in de achterhoede, die leidden tot de doelpunten.

Verslag: Francina Beek

Gorecht kwam goed uit de startblokken. Het was al in de 2de minuut dat Hein van Marrum de bal uit een corner de bal op doel kopte. Een VAR-momentje. Vijf paar armen van Gorecht-spelers gingen in de lucht om het doelpunt te vieren, maar de scheidsrechter besloot dat de bal niet over de doellijn was geweest. En daarmee kwam Drenthina met de schrik vrij.

In de 9de minuut was het Rick Bruns die Sven Hazewinkel bereikte, maar hij strandde op één van de verdedigers. Drenthina was echter niet van plan om het spel aan Gorecht te laten en nam het initiatief over. Het was in de 11de minuut dat Drenthina gevaarlijk werd. De bal werd in de kluts weggewerkt. Daarna probeerde Gorecht het spel weer te controleren, maar met een snelle counter in de 20ste minuut viel Drenthina over links aan. Dit keer was het Robbert Oosterhuis, die de bal kon neutraliseren. In de 25ste minuut opnieuw een aanval van Drenthina, dit keer afgefloten wegens buitenspel.

Pas in de 28ste minuut lukte het Gorecht om weer eens gevaarlijk te worden. Hein van Marrum ging met de bal aan de voet goed door en wist Sven Hazewinkel te bereiken. Het slot werd echter geblokt door de verdediging van Drenthina. Het spel golfde vervolgens in snel tempo op en neer, maar was aan beide kanten nogal rommelig. De eerstvolgende aanval van Drenthina in de 32ste minuut belandde in de handen van keeper Willem Bouwkamp. Het slot van de eerste helft was voor Gorecht. Sven Hazewinkel mikte in de 36ste minuut op de verre hoek van het doel; helaas net naast. Vlak voor tijd kreeg Gorecht nog een corner, nadat Michel Koopman goed doorging. De corner werd goed verdedigd, maar in de rebound gaf Twan Boersma de bal goed voor en kon Nick Janzen inkoppen. Helaas net over het doel. Zo bleef de eerste helft doelpuntloos.

De tweede helft begon zoals de eerste helft eindigde. Rommelig met veel glijpartijen en fouten over en weer. Het is in de 50ste minuut dat er echt gevaar is voor het doel van Drenthina. Een voorzet van Robbert Oosterhuis wordt door Sven Hazewinkel net over gekopt. In de minuut er na is het alweer Drenthina die een grote kans krijgt. Vervolgens was het uit de rebound Sven Hazewinkel, die door even in te houden, de bal met een lange pass achter de verdediging van Drenthina kon neerleggen. De verdediger en keeper missen de bal volledig en de langzaam naar het doel rollende bal werd door de alerte Michel Koopman ingetikt: 1-0. Daarmee leek Gorecht eindelijk een beetje los te komen. In de minuten na het doelpunt bestookte Gorecht het doel van Drenthina nog enkele keren, maar helaas zonder resultaat.

Drenthina was duidelijk op jacht naar de gelijkmaker en het was in de 59ste minuut dat door een misverstand tussen Robbert Oosterhuis en keeper Willem Bouwkamp een Drenthina speler gemakkelijk op doel kon schieten: 1-1.

In het tweede deel van de tweede helft zette Gorecht alles op alles om toch het winnende doelpunt te maken. Dat lukte bijna in de 74ste minuut, waarbij Hein van Marrum net over kopte op een voorzet van Sven Hazewinkel. Ook werd in de 80ste minuut nog een mooie aanvul opgezet via Twan Boerma, Sam Niewold naar Michel Koopman, die net voorlangs schoot. In de 84ste minuut nam Sven Hazewinkel nog een vrije trap die in het 16-meter gebied belandde. In de drukte werd geappelleerd voor hands, maar de scheidsrechter was niet overtuigd. Door de voorwaartse druk van Gorecht ontstond er voor Drenthina af en toe veel ruimte om te counteren. Het was zelfs in de 92ste minuut dat Drenthina nog een enorme kans had om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Gelukkig voor Gorecht wist de speler van Drenthina deze kans niet te benutten. Daarmee eindigde de wedstrijd in 1-1 en leverde daarmee het eerste puntverlies op voor Gorecht.

Jammer, dat deze wedstrijd niet in winst omgezet kon worden, maar Gorecht voert nog steeds ongeslagen de ranglijst aan!