Gorecht 1 verspeelt opnieuw drie punten tegen DESZ: 3-2 (2-0)

DESZ 1

2e klasse J

23 april 2022 14:45

H.J.C. Aartsen

Sportpark Cingellanden
Cingellanden 1
8064DC
ZWARTSLUIS

Op het mooie kunstgrasveld van DESZ in Zwartsluis zouden de mannen van Gorecht goed uit de voeten moeten kunnen.....

Verslag: Francina Beek

In de eerste helft was hier totaal niets van te merken. DESZ was op alle fronten sterker. Pas in de tweede helft lukte het Gorecht om wat tegenstand te bieden en werd het in de slotfase nog spannend.
Meteen vanaf de aftrap waren de intenties van DESZ duidelijk; ze wilden winnen van de koploper. Met veel energie ging DESZ dan ook de wedstrijd in en dit resulteerde in de 10de minuut in een corner voor DESZ. Deze werd onberispelijk ingekopt en daarmee stond Gorecht al snel op een 1-0 achterstand. DESZ voelde dat Gorecht niet in de wedstrijd zat en bleef op alle fronten druk zetten. Een groot aantal aanvallen van DESZ volgde, die af en toe met kunst en vliegwerk werden afgeslagen. In de 32ste minuut kreeg DESZ opnieuw een corner en opnieuw werd deze goed ingekopt. Daarmee kwam DESZ volledig terecht op een 2-0 voorsprong. Gorecht had totaal niets in te brengen en mocht van geluk spreken dat het uiteindelijk met 2-0 de rust in ging.

In de tweede helft van de wedstrijd veranderde het spelbeeld. Gorecht zette hoog druk en speelde veelvuldig de lange bal. DESZ deed niets anders dan de wedstrijd vertragen. De druk van Gorecht leidde tot enkele grote kansen voor Rein Weremeus Buning en Sven Hazewinkel, maar beide keren viel het doelpunt niet. In de 75ste minuut werd het dan toch 2-1 door een eigen doelpunt van DESZ. Gorecht kreeg weer hoop en toonde veel inzet, maar de bal viel vaak ongelukkig en bij de aanvallers van Gorecht stond het vizier niet op scherp.
In de 87ste minuut leed Gorecht balverlies op het middenveld. Een verse kracht van DESZ maakte daar goed gebruik van en scoorde de 3-1. Gorecht liet nog steeds de moed niet zakken en zette het vermoeide DESZ zwaar onder druk. Dit resulteerde in de extra tijd nog tot de 3-2 door Rein Weremeus Buning, maar daar bleef het helaas bij. Met deze eindstand en de winst van DZOH geeft Gorecht de koppositie weer uit handen.