Gorecht 1 op karakter langs SV Gramsbergen: 2-4 (1-0)

Gramsbergen 1

2e klasse J

4 juni 2022 15:00

K. Moed

Sportpark 't Hoge Holt
Hoge Holt 17
7783BH
GRAMSBERGEN

Op het sfeervolle sportpark van en in Gramsbergen werd de laatste wedstrijd van de competitie gespeeld. Voor beide teams stond nog wat op het spel. SV Gramsbergen speelde nog voor een plek in de nacompetitie. Gorecht was voor het kampioenschap afhankelijk van de uitslag van de wedstrijd van DZOH tegen Elim, maar wilde in ieder geval zelf winnen.

Verslag: Francina Beek

In de eerste helft werd al snel duidelijk dat beide ploegen op jacht waren naar de winst. Over en weer was er veel ruimte om aan te vallen en werden diverse schoten op doel gelost. Hoewel beide teams kansen kregen was Gramsbergen in het eerste half uur van de wedstrijd het meest gevaarlijk met een bal op de paal. In de 32ste minuut was het dan eindelijk raak. Na rommelig voetbal op het middenveld veroverde David Houtman de bal en schoot kiezelhard en onhoudbaar voor keeper Willem Bouwkamp de bal het doel in. De 1-0 achterstand liet Gorecht niet op zich zitten. Gorecht was veelvuldig in balbezit, maar er werd te onrustig gespeeld en te snel en onnauwkeurig geschoten.

De tweede helft begon zoals de eerste helft ook was begonnen. Over en weer kansen, waarbij Gorecht een aantal mooie aanvallen opzette, die uiteindelijk slechts resulteerden in een corner. Willem Bouwkamp moest een keer reddend optreden en ook Maik Scheltinga moest met een geweldige verdedigende actie Willem bijstaan. Uit het niets kreeg Gramsbergen in de 61ste minuut een penalty, die werd benut door Roy Seinen. Daarmee keek Gorecht tegen een 2-0 achterstand aan. Echter, de mannen toonden – net als in de laatste wedstrijden – mentale veerkracht, want meteen werd weer de aanval gezocht. Dit resulteerde vier minuten later in een penalty voor Gorecht, die onberispelijk door Sven Hazewinkel werd ingeschoten. De aansluittreffer gaf de mannen van Gorecht extra moed. Het tweede doelpunt viel uit een strakke voorzet vanaf rechts door Jos Beek. De bal verdween via een speler van Gramsbergen in het doel. Enkele minuten later viel uit een counter het derde doelpunt. Sam Niewold ging alleen op de keeper af, maar deze wist het harde schot in eerste instantie te keren. In de rebound was Nick Janzen er als de kippen bij om dit buitenkansje af te ronden. De voorsprong was een feit, maar het was voor Gorecht nog niet genoeg. In de 84ste minuut nam Thijs Hekman van achter uit een vrije trap en legde deze op het hoofd van Tom Traas, die de bal in kopte. Met nog een fantastische redding van Willem Bouwkamp in de slotminuten werd de eindstand 2-4 bereikt.

Wederom een knappe overwinning en ongelooflijk spijtig dat het kampioenschap op doelsaldo wordt misgelopen. Bij deze de felicitaties aan DZOH!

Gorecht 1 speelt op 11 juni om 15.00 uur a.s. de eerste wedstrijd in de nacompetitie tegen SV Marum 1 uit de 2e klasse I op Sportpark De Koepel!!!

Nacompetitie voor een plek in de 1e klasse 1e ronde (zaterdag 11 juni):
1. Kollum - FC Meppel
2. Gorecht - Marum
3. Burgum - VVI
4. Balk - LTC

2e ronde (dinsdag 14 juni):
A. Winnaar 1 - Winnaar 3
B. Winnaar 2 - Winnaar 4

Finale (zaterdag 18 juni):
Winnaar A - Winnaar B (op neutraal terrein)