Gorecht 1 verliest van Elim met 1-2 (1-1)

Elim 1

16 april 2022 15:00

N. Schulte

Het was nog maar 3,5 week geleden dat Elim en Gorecht elkaar troffen in Elim, waar Gorecht toen met 0-3 won, maar Elim twee doelpunten afgekeurd zag worden.

Foto's: Henk Vrieling

Elim had het huiswerk goed gedaan en had zich dit keer ingegraven voor het doel. Met vele lange ballen, snelle aanvallers en een flink portie uithoudingsvermogen trok Elim dit keer de wedstrijd naar zich toe.

De eerste gevaarlijke acties in de wedstrijd kwamen van de kant van Gorecht. Al vroeg in de wedstrijd onderschepte Jos Beek de bal op het middenveld en passte naar Sam Niewold. Sam schoot hoog over. Enkele minuten later kwam Gerben Bouwman over links goed door en de pass kwam op maat bij Jos Beek aan. Jos schoot de bal beheerst binnen, maar helaas was er al gevlagd voor buitenspel. Zowel Elim als Gorecht speelden vervolgens veelvuldig de lange bal, waardoor aan beide kanten kleine kansjes ontstonden. In de 22ste minuut pikte Tom Traas de bal op en hij slalomde door de verdediging van Elim heen. Eén van de verdedigers greep onreglementair in en de bal ging op de stip. De penalty werd genomen door Sven Hazewinkel, die onberispelijk in schoot: 1-0.

In de rest van de eerste helft ontstonden aan beide kanten kansen, waarbij ook Elim een doelpunt afgekeurd zag worden vanwege buitenspel. Elim sloeg echter in de allerlaatste minuut toe door uit een corner de bal in te koppen. Daarmee gingen de teams met 1-1 de rust in.

De tweede helft ging verder zoals de eerste helft was geëindigd. Elim had de verdediging goed staan en Gorecht kwam er niet doorheen. Daartegenover speelde Elim voortdurend de lange bal, daarmee onrust veroorzakend in de verdediging van Gorecht. Het goede nieuws van de tweede helft was dat Thijs Hekman na maanden afwezigheid ten gevolge van een blessure zijn rentree maakte in de 60ste minuut. Het slechte nieuws was dat Elim rond de 75ste minuut de bal tijdens een scrimmage voor het doel van Willem Bouwkamp het doel in werkte.
Vervolgens liep Gorecht keer op keer stuk op de verdediging, waardoor het 1-2 bleef.

Bob Poorta kreeg deze week slecht nieuws; hij is voor lange tijd uitgeschakeld ten gevolge van de blessure, die hij opliep in de wedstrijd tegen TKB. Veel sterkte gewenst bij je herstel!

Marleen Drijfhout is deze week afgestudeerd voor haar opleiding fysiotherapie. Van harte gefeliciteerd, Marleen!