DZOH en Gorecht 1 delen de punten: 1-1 (0-1)

DZOH 1

2e klasse J

19 februari 2022 14:30

M.R Plat

Sportpark Zwanenveld
Zwanenveld 2
7827XA
EMMEN
tel. 0591-631696

Deze zaterdag stond de belangrijke wedstrijd tegen DZOH op het programma. Bij winst zou Gorecht op hetzelfde puntentotaal komen, bij verlies zou het verschil oplopen naar zes punten. In de Drentse Zuid Oost Hoek was men ook doordrongen van dit belang, want er waren veel toeschouwers op deze wedstrijd afgekomen. De tribune zat vol en ook langs de lijn was het een drukte van belang.

Door: Francina Beek

Bij opkomst van de beide teams ontstak de harde kern van DZOH, bestaande uit ca. 10 man, heus vuurwerk en lichtfakkels. De harde kern in de groei posteerde zich achter het doel van Gorecht en maakte daar veel lawaai bij corners en vrije trappen.

Van dit alles leken de mannen van Gorecht toch niet erg onder de indruk. De eerste 10 minuten waren de teams beide aan het zoeken naar mogelijkheden, maar vonden ze niet echt. In de 12de minuut kwam de wedstrijd los door een hard schot van Sven Hazewinkel, gevolgd door een tegenoffensief van DZOH. Dit offensief werd geneutraliseerd door de verdediging. Toch mocht DZOH een paar minuten later een vrije trap nemen, maar deze werd goed gepakt door Yoeri Tepper.

In de 17de minuut kreeg Gorecht een vrije trap. Deze werd genomen door Twan Boersma en via een kopbal van Michel Koopman op links voorgebracht. Vervolgens dook Sven Hazewinkel op voor het doel en hij schoot onberispelijk in. Gorecht ging aan de leiding met 0-1.
De wedstrijd bleef in de eerste helft op en neer gaan. Opnieuw kreeg DZOH een vrije trap, die tot corner werd verwerkt. Ook uit de corner wist DZOH niet te scoren. In de 24ste minuut was het Jos Beek, die Michel Koopman de diepte in stuurde, maar dat bleef helaas zonder resultaat doordat de verdediging van DZOH weinig ruimte weggaf. DZOH bleef op zoek naar het doelpunt en in de 37ste minuut werd het heel druk voor het doel van Gorecht. De bal werd van dichtbij in de rechterhoek geschoten, maar Yoeri Tepper redde uitstekend.

De eerste helft eindigde zoals deze begon zonder echte hoogtepunten. Gorecht kon met een 0-1 voorsprong de rust in.

Zoals te verwachten werden de intenties van DZOH meteen aan het begin van de tweede helft al duidelijk. Er was van opbouwend voetbal geen sprake; alle ballen werden meteen naar voren geschoten. Gorecht werd op eigen helft teruggedrongen en speelde zo compact mogelijk. Af en toe lukte het Gorecht om uit te breken hetgeen in de 51ste en 52ste minuut tot twee kleine kansen leidde. Meteen nam DZOH weer over, waardoor in de 53ste minuut Youri Tepper opnieuw redding moest brengen.

Nog geen 10 minuten later keerde Youri opnieuw de bal toen DZOH een vrije trap over de muur op doel schoot. De druk werd door DZOH steeds verder opgevoerd, maar de Gorecht-verdediging hield goed stand. Uiteindelijk lukte het DZOH in de 84ste minuut om toch tot scoren te komen. De corner van DZOH werd in eerste instantie weggewerkt, maar in de rebound kopte DZOH de bal in het doel. Dit keer was de keeper kansloos.

In de laatste 10 minuten van de wedstrijd bleef DZOH aandringen en af en toe kon Gorecht counteren. Het lukte Gorecht echter niet om de counters goed uit te spelen waardoor de wedstrijd uiteindelijk eindigde in een 1-1 gelijk spel. Daarmee is het verschil tussen de nummers 1 en 2 nog steeds 3 punten.