Gorecht 1 stelt winst tegen FC Meppel voor rust veilig: 3-2 (3-0)

FC Meppel 1

2e klasse J

30 april 2022 15:00

J.M. Ottens

Sportpark De Koepel
Scharlakenlaan 28
9751HD
HAREN GN

De wedstrijd van Gorecht tegen FC Meppel had twee gezichten. Voor rust was Gorecht heer en meester en de tweede helft speelde FC Meppel zeer opportunistisch en was in eerste instantie de bovenliggende partij. Pas na de rode kaart voor FC Meppel kreeg Gorecht meer grip op de wedstrijd.

Verslag: Francina Beek
Foto's: Henk Vrieling

De wedstrijd was nog maar in de tweede minuut toen het eerste doelpunt al daar was na een mooi opgezette aanval. Maik Scheltinga speelde Robbert Oosterhuis in, die passte naar Jos Beek, die vervolgens de bal naar Sven Hazewinkel speelde, die de bal voortrok op Sam Niewold. Sam legde de bal keurig binnen: 1-0. Gorecht bleef aanvallen en na wat kleine kansen kreeg Gorecht in de 22ste minuut een vrije trap op zo’n 20 meter van het doel. Sven Hazewinkel stond achter de bal, maar schoot in de muur. De bal viel echter vlak voor zijn voeten en Sven bedacht zich niet en volleerde de bal keihard het doel in. Daarmee werd het 2-0.
Het derde doelpunt viel vijf minuten later toen Sven Hazewinkel met een prachtig afstandsschot vanaf ongeveer 40 meter op doel schoot. De bal vloog in de rechterbovenhoek, buiten bereik van de keeper die te ver voor zijn doel stond. In de daaropvolgende tien minuten drong FC Meppel aan en Willem Bouwkamp moest twee keer handelend optreden. Het slot van de eerste helft was weer voor Gorecht. Een aantal mooie aanvallen werden op de mat gelegd, maar deze resulteerden niet meer in een doelpunt.

Na de rust waren de intenties van FC Meppel meteen duidelijk. FC Meppel speelde zeer aanvallend met lange ballen, die tussen de linies vielen en voor veel onrust zorgden in de Gorecht-verdediging. Met kunst- en vliegwerk werden de ballen achterin weggewerkt, maar een tegendoelpunt kon niet uitblijven. Binnen het kwartier had FC Meppel twee keer gescoord en de spanning nam zienderogen toe. Uiteindelijk speelde FC Meppel zichzelf uit de wedstrijd door in de 64ste minuut rood te pakken, waardoor ze met 10 man verder moesten.
Gorecht herpakte zich en trok het initiatief weer meer naar zich toe. Een aantal mooie aanvallen volgden, maar Gorecht maakte de kansen niet af. Daardoor bleef de wedstrijd tot aan het einde toe spannend, omdat FC Meppel - ondanks de tien man - bleef aandringen. Na 97 minuten floot de scheidsrechter eindelijk af en kon Gorecht de overwinning gaan vieren.