Gorecht 1 met gemak langs Achilles 1894: 0-2 (0-1)

Achilles 1894 1

2e klasse J

7 mei 2022 15:00

J.E. Blom

Sportpark Marsdijk
Martin Luther Kingweg 11
9403PA
ASSEN
tel. 0592-331671

Voorafgaand aan de wedstrijd stelde de speaker beide teams voor en vermeldde daarbij dat beide coaches teamgenoten waren geweest bij Achilles in het seizoen 1999/2000. De website maakt van dit topjaar uitgebreid melding, waarbij Achilles onder leiding van trainer Ron Jans kampioen werd in de Hoofdklasse, de bekerfinale won en algeheel kampioen zondagamateurs werd. Het algehele amateurkampioenschap moest helaas aan Katwijk worden gelaten, maar dat waren nog eens tijden!

Verslag: Francina Beek
Foto's: Henk Vrieling

Daar stak de wedstrijd van vandaag maar bleekjes bij af. Al snel bleek weer dat Gorecht op een snel veld beter uit de voeten kan dan op een hobbelig grasveld. De mannen vonden elkaar moeilijker, passes kwamen net niet aan en de wedstrijd tegen Achilles werd dan ook de wedstrijd van de gemiste kansen.
Al in de eerste minuut weet Sven Hazewinkel, ondanks een flinke tackle op zijn onderbenen, op links Sam Niewold te bereiken. Sam gaf voor op Tom Traas, maar Tom schoot recht op de keeper. Tien minuten later ontving Sam Niewold opnieuw de bal in kansrijke positie, maar de bal werd door Achilles tot corner verwerkt. In de volgende twintig minuten kreeg Tom Traas een aantal keren de bal in de zestien toegespeeld, maar het lukte maar niet om tot een echt goed schot te komen. In de 39ste minuut kreeg Jos Beek de kans om te schieten, maar schoot de bal recht op de keeper af. Een minuut later was het Sven Hazewinkel die over links Tom Traas wist te bereiken. Dit keer liet Tom de keeper kansloos: 0-1. De eerste helft werd vervolgens door Gorecht rustig uitgespeeld.

Na rust ging Achilles op zoek naar de gelijkmaker. Gorecht was echter heer en meester op het veld en kwam geen enkel moment echt in de problemen. Het lukte Gorecht echter amper om de ruimte te benutten, die achterin bij Achilles ontstond. Net als in de eerste helft ontbrak vaak net de nauwkeurigheid en passes kwamen niet goed aan of werden moeizaam onder controle gebracht. Voor het publiek bleef het spannend tot in de 86ste minuut een speler van Achilles zijn tweede geel pakte na een charge op Jos Beek en het veld moest verlaten. Gorecht benutte uiteindelijk in de 92ste minuut het numerieke veldoverwicht via Sven Hazewinkel, die de 0-2 stand op het scorebord bracht.

Daarmee mocht Gorecht de drie welverdiende punten mee naar Haren nemen.