Gorecht 1 in de tweede helft langs Drenthina: 1-3 (1-0)

Drenthina 1

2e klasse J

21 mei 2022 14:30

G.G. van Driel

Sportpark Oude Roswinkelerweg
Oude Roswinkelerweg 112
7814RT
EMMEN

Bij aankomst op het sportpark bleek dat de wedstrijd op het tweede of derde veld werd gespeeld, omdat het jubilerende Drenthina eind juni een wedstrijd speelt tegen FC Emmen. Voor Gorecht was dit slecht nieuws, omdat de technische kwaliteiten van het team doorgaans op snelle velden veel beter uit de verf komt. Ook begon de wedstrijd een kwartier later omdat er nog een scheidsrechter opgetrommeld moest worden.

Verslag: Francina Beek
Foto's: Henk Vrieling

Drenthina.jpg  Drenthina0.jpg

De eerste helft was volledig voor Drenthina. Met lange ballen en snelle uitbraken kwamen de spelers een aantal keren gevaarlijk voor het doel. De verdedigers van Gorecht hadden hun handen vol aan de steeds opkomende tegenstanders en ook Willem Bouwkamp moest een aantal keren reddend optreden. Het doelpunt kon niet uitblijven en Drenthina kwam halverwege de eerste helft aan de leiding. Gorecht combineerde moeizaam in de eerste helft en de spelers vonden elkaar maar moeilijk. Drenthina bleef aanzetten, maar had het vizier niet scherp staan, waardoor Gorecht met wat geluk met slecht één doelpunt tegen de rust inging.

De tweede helft zagen de toeschouwers een heel ander Gorecht op het veld terugkeren. Vanaf de eerste minuut werd gevochten om elke meter en voor elke bal. Drenthina kwam er eigenlijk niet meer aan te pas en zo rond de 60ste minuut maakte Michel Koopman de gelijkmaker. Drenthina probeerde de wedstrijd voortdurend te vertragen en Gorecht ging juist op jacht naar de winst. Het tweede doelpunt viel uiteindelijk aan het einde van de officiële speeltijd. In een scrimmage kon Thijs Hekman van dichtbij in koppen.
Drenthina had ineens heel veel haast en brak tweemaal snel uit. Beide keren had Drenthina de gelijkmaker op de schoen, maar formidabel keeperswerk van Willem Bouwkamp hield Gorecht op de been. Vervolgens was het weer Gorecht dat de druk op het doel van Drenthina legde. In de extra tijd resulteerde dit nog in enkele mooie aanvallen, waarvan Sven Hazewinkel op aangeven van Michel Koopman er één benutte. Daarmee kwam de stand op 1-3, tevens de eindstand.

Drenthina11.jpg   Drenthina1.jpg

Drenthina2.jpg