Gorecht 1 verslaat DZOH in doelpuntrijk duel: 4-3 (1-1)

DZOH 1

2e klasse J

28 mei 2022 15:00

R. Jager

Sportpark De Koepel
Scharlakenlaan 28
9751HD
HAREN GN

Dat er iets op het spel stond op Sportpark de Koepel was vanaf het begin duidelijk. De supporters van beide ploegen zorgden met vuurwerk en spandoeken voor een prachtige sfeer. Voor rust scoorden allebei de teams. Na rust trok Gorecht aan het langste eind 4-3 (1-1).

Verslag: Jos Beek

Toen de rook van het vuurwerk was opgetrokken kon de wedstrijd tussen koploper DZOH en achtervolger Gorecht beginnen.

G1.jpg G2.jpg

Al vanaf het begin zag je dat er voor beide ploegen veel op het spel stond. In de 6e minuut was het Sam Niewold die met een eerste wapenfeit direct doel trof. 1-0. De keeper ging hierbij niet vrijuit. Twee minuten later had DZOH een antwoord, ook Aron Timmerman probeerde het van grote afstand. 1-1. Tot de rust had de ploeg uit Haren het beste van het spel. Toch werd ook de formatie uit Emmen soms gevaarlijk uit de counter. Dit leidde voor beide teams tot enkele kansen.

Na rust kwam de wedstrijd echt op gang. Waarbij DZOH in de 49e minuut gelijk dodelijk was met de eerste kans. 1-2 Aron Timmerman. Even leek het kampioenschap beslist. Echter bracht trainer Hans van der Ploeg nieuwe energie door spitsenduo Tom Traas en Bart Steenbergen in het veld te brengen. Laatstgenoemde kopte de bal goed door in de 69e minuut waarna Sven Hazewinkel verwoestend uithaalde. 2-2. De ploegen stonden weer lijnrecht tegenover elkaar. Een paar minuten later bracht Jos Beek de bal vanaf de zijkant in, Sam Niewold draaide vervolgens prachtig om zijn as en schoot de bal onberispelijk in de lange hoek. 3-2. Gorecht bleek nog niet klaar en wilde de score verder uitbouwen. Dit lukte in de 81e minuut doordat Sven Hazewinkel de bal tussen twee verdedigers in kon aannemen en direct op goal schoot. Met enig geluk verdween de bal tussen de palen. De wedstrijd leek beslist maar toch kon DZOH de energie vinden om het Gorecht nog moeilijk te maken. Dit resulteerde in een gevaarlijke aanval in de 86e minuut. De bal kwam terecht bij Aron Timmerman die vervolgens in het 16-meter gebied onderuit werd gehaald. Penalty. Dezelfde Timmerman ging achter de bal staan en zorgde voor 4-3.

Gorecht hield echter stand en trok de overwinning uiteindelijk over de streep. De spanning in de 2e klasse J is daarmee volledig terug. Beide ploegen gaan de slotdag in met 59 punten. De sportieve wedstrijd werd besloten met een gezellig samenzijn in de kantine.