Gorecht 1-Winsum 1: 3-2 (1-2) (vriendschappelijk)

Winsum 1

28 augustus 2021 15:00

Onbekend

Zaterdag 28 augustus was Winsum te gast op sportpark De Koepel om te oefenen tegen Gorecht. Na vorige week te hebben gelijk gespeeld met 2-2 tegen Marum, vandaag dus een oefenpot tegen 1e klasser Winsum, van oud Gorecht trainer Bert Vos.

Verslag en foto's: Henk Vrieling

Eindelijk weer eens een wedstrijd op ons mooie groene hoofdveld. Langs deze weg ook een hartelijk welkom voor de nieuwe spelers binnen de Gorecht selectie, alsmede een terugkeer van 2 oude bekende spelers. Heel veel succes en plezier gewenst bij Gorecht.

Rond de 15e minuut komt Gorecht op een 1-0 voorsprong. Door een scherpe voorzet van Stefan Bolt, wordt de bal door een verdediger van Winsum in eigen doel gewerkt, voordat Bart Steenbergen dat kan doen. In de 30e minuut maakt Winsum gelijk door een rake kopbal van spits Rick Schaaphok. Niet veel later in de 39e minuut wordt er een overtreding gemaakt op een Winsum speler in het strafschopgebied van Gorecht en wijst scheidsrechter Pascal Souhuwat gedecideerd naar de stip. Van 11 meter laat spits Schaaphok keeper Youri Tepper van Gorecht kansloos. Zo gaan de beide teams naar de thee, met een 1-2 voorsprong voor Winsum.

Na wat wisselingen van spelers gedurende de hele wedstrijd, belandt zo rond de 78e minuut een splijtende pass vanaf het middenveld van Gorecht bij Sam Niewold, die goed doorzet en uitstekend afrond en de keeper van Winsum het nakijken geeft. Een minuut of 5 later maakt Bart Steenbergen er ook nog 3-2 van voor Gorecht. Na nog wat druk van Winsum op het Gorecht doel blijft uiteindelijk de 3-2 voor Gorecht in stand. Al met al een leerzame pot voetbal, waar beide trainers en hun staf weer het nodige van opgestoken zullen hebben.