Gorecht zet ook in de beker zegereeks voort tegen Forward: 3-0 (0-0)

GSAVV Forward 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs 1e ronde Groep 1 KO Regio 2

13 november 2021 17:00

B Volders

Onbekend

Ook de 8ste wedstrijd werd door Gorecht in winst omgezet. Na de 7 gewonnen competitie wedstrijden werd zondag 3e klasser Forward op sportpark De Koepel in Haren met 3-0 uit de bekercompetitie gezet.

Ass.trainer Eduard Zuidema moest deze wedstrijd coachen ivm de afwezigheid van trainer/coach Hans v.d. Ploeg.

Door: Bé Jonkers

Deze laatste was afgereisd naar Emmen om de wedstrijd DZOH - DESZ te analyseren. DESZ is komende zaterdag de tegenstander in de thuiswedstrijd van Gorecht waarbij de ploeg uit Haren de eerste periodetitel kan binnen halen.

Kort voor het begin van de wedstrijd moest Zuidema besluiten keeper Willem Bouwkamp te vervangen door Niels Koning die net een wedstrijd als veldspeler had gespeeld in Gorecht 4. Verder startte Gorecht met 5 andere spelers in de basis tov de eerdere gespeelde wedstrijden. Gorecht was de eerste helft dan ook zoekende om de bal goed te laten rondgaan. Pas in de 25ste min. kwam de bal goed voor het doel en werd deze door Sven Hazewinkel tegen het net geknalt maar werd wegens buitenspel afgekeurd. Dit laatste was de speaker van Gorecht ontgaan want de muziek werd ingezet en tot hilariteit van de toeschouwers de doelpuntenmaker genoemd.

Daarna schoot Tom Traas de bal in de linker benedenhoek welke ternauwernood door Forward keeper Sake Salverda kon worden gekeerd. Ook een vrije trap voor Gorecht op de hoek van het strafschopgebied vond de weg naar het doel niet. De elf van Forward stelden daar weinig tegenover en zijn nauwelijks in de buurt van het Gorecht doel geweest. Het enige moment waarbij keeper Niels Koning in actie moest komen was een te kort terug gespeelde bal en dat loste hij bekwaam op. Tegen het einde van de eerste helft werd er door Tom Traas en Sander Nooi op het doel geschoten maar deze schoten werden door de keeper onschadelijk gemaakt.

Na de rust die werd ingegaan met een 0 - 0 probeerde Forward de bakens te verzetten wat resulteerde in een afstandsschot die gemakkelijk werd gepakt door de latere "man of the match" Niels Koning. Gorecht zette daarna meer druk op de bal en probeerde met de bal rond spelen de Forward defensie open te breken. In de 52e minuut werd er door Christoph Otten vanuit een corner de 1 - 0 gescoord. Daarna golfde het spel op en neer zonder dat dit echt gevaar voor één van beide doelen opleverde. In de loop van de 2e helft werd er door beide teams gewisseld waarbij Gorecht Miska Scheepsma, Michel Koopman, Bart Steenbergen en Harmen Meijering op het veld bracht. De laatste uit dit rijtje maakte zijn eerste minuten weer na afwezigheid van ruim een jaar. Gorecht bleef zoeken naar openingen en in de 80ste min. zette Bart Steenbergen de stand op 2 - 0. In de 87e minuut maakte Michel Koopman er 3 - 0 van nadat hij eerst de bal op de paal schoot. Scheidsrechter Bert Volders die de wedstrijd probleemloos leidde floot kort daarna de wedstrijd naar een einde.

Nu afwachten wie er als tegenstander uit de hoge hoed komt voor de volgende ronde.