Gorecht uitgeschakeld in beker door door Blauw Wit ‘34 (0-2)

Blauw Wit '34 1

Mannen KNVB beker Amateurs 1/8 finales Groep 1 KO Laatste 16

17 februari 2024 15:00

S.D. Tyler

Sportpark De Koepel
Scharlakenlaan 28
9751HD
HAREN GN

Zaterdag speelde Gorecht tegen 1e klasser Blauw Wit ‘34 uit Leeuwarden, voor een plek bij de laatste acht in de beker. Pupil van de week, Quinten Beekman van JO10-2 nam de aftrap in deze wedstrijd, die onder leiding stond van scheidsrechter Sam Tyler en zijn beide assistenten Yaron Quincy Heeren en Léene van der Singel.

Reeds in de 3e minuut werd de 0-1 gescoord door Ennio van Asselt van de Leeuwarders. Een straks schot in de hoek liet keeper Boaz Kleine Schaars kansloos. Boaz verving eerste keeper Willem Bouwkamp, die plaats nam op de bank deze bekerwedstrijd. Blauw Wit nam het initiatief en Gorecht kreeg  in eerste instantie weinig grip op de wedstrijd. Heel langzaam aan probeerde Gorecht er uit te komen, maar tot echte mogelijkheden  kwamen ze niet. Het was voor beide elftallen heel lastig combineren op het zeer slechte en  hobbelige hoofdveld! De gemeente Groningen zou hier toch echt eens wat  meer aandacht aan moeten besteden, lijkt me. De rust ging in met 0-1, omdat er verder niet zoveel spannends gebeurde.

Na de thee zagen we een strijdbaar Gorecht dat het heft in handen probeerde te nemen, maar de mannen van trainer Martijn Barto bleven zonder al teveel problemen overeind en verdedigeden simpel de voorsprong. De doelpuntenmachine van Gorecht hapert de afgelopen weken en ook deze bekerwedstrijd bleek ook het weer lastig om de bal in het net van de tegenstander te krijgen. De wedstrijd kabbelt wat heen en weer en blijft spannend omdat ook  Blauw Wit geen grote drang naar voren meer heeft en blijft vertrouwen op een degelijk spelende verdediging. Gorecht dringt steeds meer aan en probeert alsnog de gelijkmaker te forceren. Keeper Kevin Wilpstra moet alle zeilen bijzetten om zijn doel schoon te houden en doet dit dan  ook bekwam. Samen met de goed georganiseerde verdediging weet hij de nul vast te houden. Doordat Gorecht stormachtig  aanvalt, komt er aan de andere kan steeds meer ruimte. Zo  kan in de 90e minuut uit een snelle tegenstoot Arjen Boonstra ook nog de 0-2 scoren en zodoende de goed keepende Boaz voor de tweede keer de bal  uit het net laten halen.  Trainer Hans van der Ploeg  baalde na afloop van de nederlaag en had graag de volgende bekerronde bereikt. Het vorige seizoen strandde Gorecht net in de eindfase van het beker toernooi.

Man van de wedstrijd werd vandaag, Rik Bruns, die de prijs hiervoor van Mitra kreeg uitgereikt. Samen op de foto met pupil van de week, Quinten Beekman.

Zaterdag  aanstaande speelt Gorecht de, vorige week afgelastte wedstrijd, uit tegen Drenthina, in Emmen.

Verslag en foto's: Henk Vrieling