Gorecht 4 verliest topper van VVK (3-4)

VVK 4 (zat)

10 februari 2024 14:30

M. Timmerman

Afgelopen zaterdag stond de topper in de 5e klasse 14 op het programma, Koploper Gorecht 4 ontving nummer 2 VVK. In de week voorafgaand aan de wedstrijd werd al snel duidelijk wat het belang van deze wedstrijd was, maar liefst 16 spelers hadden tijd vrijgemaakt deze zaterdag en zo zou de thuisploeg op volle oorlogssterkte ten strijde gaan. De dagen voor de wedstrijd kreeg de koploper nog een klap te verwerken, aanvoerder Stephan Kamminga kampt met een knieblessure en een scan heeft uitgewezen dat hij de rest van het seizoen uitgeschakeld zal zijn.

Waar het affiche groots was bleek dit bij de veldindeling niet het geval, Tunnelveld 2 werd aangewezen als strijdtoneel waardoor het massaal toegestroomde publiek de barre tocht onder de tunnel door moest maken. Om 14:30 floot scheidsrechter Mark Timmerman voor aanvang van het duel waar de thuisploeg direct liet zien waarvoor het gekomen was vandaag. Na 2 minuten werd Romeno Bult diep gestuurd en maakte oog in oog met de doelman geen fout, 1-0. De wedstrijd kabbelde voort met enkele kansen voor beide partijen, de bezoekers besloten dat uit een ander vaatje getapt moest worden en probeerde het met enkele afstandschoten na 17 minuten resulteerde dit in een verdiende gelijkmaker en in minuut 23 moest doelman Anne-Freek Konings een ogenschijnlijk houdbare bal uit het bet vissen waarmee de bezoekers op een 1-2 voorsprong kwamen. Na 33 minuten soleerde Niels Koning door de defensie en kon enkel onreglementair gestopt worden wat leidde tot een strafschop, ondanks de filosofie van Cruijff ging hij zelf achter de bal staan en verzaakte niet waardoor de 2-2 op het scorebord kwam. In minuut 42 werd het nog 2-3 voor de bezoekers toen de spits bij een hoekschop hoog boven de verdediging uit torende en zo de 2-3 in de touwen kon knikken.

In de tweede helft een stuk minder goed voetbal maar wel meer strijd. Na een late tackle mocht Niels van de Heuvel 10 minuten toekijken en kon VVK meer druk zetten. In minuut 70 stond het publiek weer op de banken, een afgeslagen hoekschop kwam voor de voeten van Romeno Bult die hem met een schitterende volley als een raket de kruising in schoot, 3-3. De wedstrijd leek op gele kaarten voor Romeno Bult en Gert Raven na uit te gaan als een nachtkaars maar in de slotminuut toch nog 1 kans voor de bezoekers, de diepgestuurde spits kreeg de bal niet voorbij Anne-Freek Konings maar via de kluts kwam de bal toch voor de voeten van een teamgenoot die zo de bak in het lege doel kon schuiven, 3-4.

Na 93 minuten vond scheidsrechter Timmerman het genoeg gingen de punten mee met de bezoekers.

Wij bedanken het massaal toegestroomde publiek en zien u graag aanstaande zaterdag 17 februari om 12.30 uur weer op sportpark de Koepel wanneer Gorecht 4 het opneemt tegen Potetos.

Verslag: Rik Raven
Foto's: Henk Vrieling