Gorecht scoort niet en verliest van een strijdbaar Bedum (2-0)

SV Bedum 1

4 mei 2024 15:00

J.P. IJkema

Sportpark Bedum
Sportlaan 12
9781CL
BEDUM

De Beemsters probeerden zaterdag hun opmars voort te zetten van de laatste weken in de strijd tegen directe degradatie. Gorecht wilde ook zijn vierde wedstrijd achtereen winnen om zodoende nog te stijgen in de ranglijst. Vanaf de eerste minuut was duidelijk dat Bedum  voorlopig de bal aan Gorecht liet en loerde op de counter.

Zoals al in eerdere wedstrijden gebeurde, bleek het moeilijk voor de mannen van trainer Hans van der Ploeg om een goal te maken en stond het vizier bij Gorecht niet erg scherp afgesteld deze zaterdag. Heel langzaam aan kroop Bedum wat uit zijn schulp en geloofde erin dat er vandaag wellicht weer wat te halen viel in de strijd tegen directe degradatie. In de 23e minuut lag de bal zomaar op de strafschopstip van Gorecht, wegens een lichte, onbedoelde overtreding in de 16 meter. Er binnen, of net er buiten? De scheidsrechter van dienst, Jesper IJkema wees gedecideerd naar de 11 meterstip. Bart Apotheker liet dit buitenkansje niet onbenut en bracht zodoende Bedum aan de leiding. Zou het ze weer lukken vandaag?

Het antwoord staat reeds boven dit verslag. Gorecht kreeg diverse goede mogelijkheden om  een doelpunt te scoren, maar de prima keepende sluitpost van Bedum, Lars van der Sluis, verdedigde zijn doel met verve en voorkwam met een paar prachtige reddingen een tegengoal. Ook de paal redde hem een keer, maar dat geluk kun je soms ook afdwingen natuurlijk. In het vervolg van de wedstrijd werd Gorecht steeds sterker en was het wachten op die ene goal die in de lucht hing, maar helaas in de lucht bleef hangen. De spelers van trainer Gerben Wollerich bleven al strijdend overeind. Niet met mooi voetbal, maar met veel inzet en af en toe met het credo: opgeruimd staat netjes. Weg met die bal uit onze 16. Uit een snelle en mooie door Bedum opgezette aanval kreeg Gorecht ook nog een tweede treffer om de oren en konden de spelers en publiek van Bedum een feestje bouwen. Maker van deze goal was Mark Kruizinga. Met nog wat blessure tijd op de klok, kwamen de Beemsters niet meer in de problemen en gingen zodoende als winnaar van het veld in deze voor hun zo belangrijke wedstrijd. Voor Gorecht gaat het seizoen als een nachtkaars uit, om te spreken met de woorden van trainer Hans van der Ploeg, na deze voor Gorecht zo teleurstellend verlopen wedstrijd.

Zaterdag a.s. speelt Gorecht thuis op sportpark De Koepel tegen Lewenborg.

Verslag en foto's: Henk Vrieling