Gorecht pakt een punt met bloedeloos gelijkspel 0-0

Scharlakenlaan 28
9751HD
HAREN GN

Gorecht is de competitie begonnen met een 2-3 overwinning in Grijpskerk. Maar dit liep niet helemaal van een leien dakje. Pas ver in de 2e helft werd de 2-0 achterstand omgebogen in een overwinning. En Drenthina begon met een 1-7 nederlaag tegen Noordscheschut, nadat ze eerst op een 1-0 voorsprong waren gekomen. Vanuit die positie begonnen de ploegen aan de 2e competitiewedstrijd.

De spelers van beide ploegen waren van goede wil, maar de nauwkeurigheid ontbrak deze middag. Op de een of andere manier kwam de schwung er niet in. Voor beide doelen werd nauwelijks iets gecreëerd. Er werd veel heen en weer gelopen, maar van goede combinaties was geen sprake. De mannen van Gorecht werden deze wedstrijd gecoacht door Eduard Zuidema ivm de afwezigheid van Hans van der Ploeg.

Ook na de theepauze lukte het Gorecht niet de wedstrijd naar zich toe te trekken, ook al leek het daar in het begin van de 2e helft wel even op. Helaas konden ze dit niet vasthouden en kreeg de tegenstander wat meer balbezit en kwam dichterbij het strafschopgebied van Gorecht. Echt gevaar leverde dit niet op, alleen een vrije trap, iets buiten het strafschopgebied. Deze werd echter vakkundig door keeper Bouwkamp verwerkt. Zo eindigde deze wedstrijd zoals het begon in een 0-0 eindstand. En zo was de pupil van de week Casper Chan de enige die voorafgaande aan deze wedstrijd scoorde.

Voor wie de wedstrijd terug wil kijken, kan op onderstaande link klikken.

A.s. zaterdag gaat Gorecht naar Kollum. De wedstrijd tegen de plaatselijke voetbalclub  begint om 14.30 uur.

Verslag: Bé Jonkers