Gorecht pakt weer 3 belangrijke punten tegen FC Wolvega (0-4)

FC Wolvega 1

2e klasse J

13 april 2024 14:30

Sportpark Molenwiek
Kruistraat 2
8471HH
WOLVEGA

Zaterdag speelde Gorecht de verre uitwedstrijd in Wolvega tegen de plaatselijke FC. De thuiswedstrijd in Haren eindigde in een mooie 4-0 zege. Zouden de mannen van Hans van der Ploeg en zijn staf de opmars naar boven kunnen voortzetten? Het antwoord daarop was bij het rustsignaal bijna duidelijk.

De eerste kans voor Gorecht was er reeds in de 1e minuut. Benjamin Zondervan breekt door en schiet oog in oog met de keeper net naast. Nog geen minuut later vloog een vlammend schot van Sam Niewold hoog over het Wolvega doel. De toon was gezet. FC Wolvega kreeg daarna ook wat kansen bij hun snelle uitvallen. Zo gebeurde er van alles binnen de eerste 8 minuten. De punten waren voor beide elftallen weer belangrijk deze middag. De wedstrijd golfde verder wat op en neer, met een duidelijk sterker Gorecht. Doelpunten bleven echter nog uit. Tot dat in de 38e minuut een mooie voorzet van Sam Niewold belandde bij Benjamin Zondervan, die de bal prachtig in de linker bovenhoek krulde achter de kansloze Friese doelman. Even later opnieuw een goede diepte pass vanuit het middenveld van Sam Niewold op de snelle Benjamin Zondervan die weer de keeper kansloos liet en zijn tweede goal van de middag maakte. Het Gorecht feestje was compleet toen in de slot minuten van de eerste helft ook nog de 3-0 in het net lag. Een prima afstandsschot rond de 16 meter van Michel Koopman zorgde ervoor dat de wedstrijd min of meer gespeeld was. Alhoewel, je weet het maar nooit.

Na de thee probeert Wolvega nog wel om een goaltje te maken  maar erg overtuigend was het allemaal niet. Weliswaar, rond de 51e minuut werd keeper Willem Bouwkamp van Gorecht nog een keer gepasseerd, maar de ingeschoten bal werd van de lijn  gehaald door Thijs Hekman. Even dachten de supporters gaat de 1-3 toch vallen en wordt het weer spannend? Maar verder dan dat lieten de mannen uit Haren het niet komen hielden grip op de wedstrijd. Trainer van de Ploeg wisselde nog een aantal spelers en Gorecht kon redelijk rustig de wedstrijd uit spelen. Uit een afgeslagen corner op het Friese doel, kwam de bal nog voor de voeten van Thijs Hekman en die scoorde vanaf de 16, de 0-4. Een door het beeld lopende wissel speler zorgde er echter voor dat dit doelpunt niet door uw fotograaf vastgelegd kon worden. Nee namen noemen we niet. De wisselspeler was nog in gedachten waarschijnlijk, bij zijn vorige week geboren dochter.

Gorecht kan in de ranglijst weer omhoog kijken en staat nu op de 6e plaats. Zaterdag 20 april komt nummer 3, VEV’67 uit Leek op bezoek op Sportpark De Koepel.

Verslag en foto's: Henk Vrieling