Gorecht speelt makkelijke wedstrijd: 4-0.

Groningen 1

14 oktober 2023 15:00

J.A.W. Zijl

Gorecht trad zaterdag als nummer twee van de competitie aan tegen laagvlieger VV Groningen. Op een moeilijk veld werd het na 90 minuten 4-0 en is v.v. Gorecht de nieuwe koploper.

Het was oud Gorechter Stefan - stibi - Bolt die de aftrap mocht nemen en vanaf de eerste minuten was het spelbeeld duidelijk. Gorecht verdeelde het spel, VVG kwam er sporadisch uit, maar zonder echt gevaarlijk te worden. Naarmate de wedstrijd vorderde was voor iedereen duidelijk dat dit geen moeilijke middag zou worden voor de zwartwitten, het was enkel wachten op de eerste treffer. Die kwam in de 34e minuut toen in een aanval de bal via Nick Janzen en Sam Niewold bij Mark Haverkamp terecht kwam die met een puntertje via de binnenkant van de paal de 1-0 maakte. Het verzet bleek gelijk gebroken, want slechts een paar minuten later was het Tom Traas die door het midden de bal aangespeeld kreeg. De vlag van de grensrechter ging omhoog, maar de scheidsrechter zag dat het geen buitenspel was en liet doorgaan. Het was nog een flink eind tot de goal en Tom had duidelijk geen energie meer om dat stuk te lopen. Hij lepelde de bal vervolgens van een meter of 30 over de uitgekomen keeper. Nick Janzen keek tevreden toe en zag dat Tom goed had opgelet bij de training deze week; 2-0.

De angel was hiermee uit de wedstrijd, voor Gorecht enkel zaak om zonder kaarten en kleerscheuren de wedstrijd uit te voetballen, voor VVG gold eigenlijk hetzelfde. Op het middenveld zat Gorecht er kort op en het centrale duo kon op ervaring de speldenprikjes van VVG in de kiem smoren. Er moest nog een helft gespeeld worden, maar het publiek kon alvast gaan bedenken hoe ze de rest van het weekend in zouden gaan vullen.

Gorecht wilde er in de tweede helft nog wel wat van maken, maar de wedstrijd verliep wat minder soepel. Met invallers Harmen, Christof en Benjamin probeerde Hans van der ploeg weer wat energie in het team te krijgen. De andere invaller, Bob Poorta, liet zien dat hij weer helemaal terug is door nog twee echte spitsengoals te noteren. Niets kan deze man in deze vorm tegenhouden. Het is te hopen dat hij de komende weken weer helemaal fit wordt en niet weer een domme botsing met een stilstaand object maakt, zoals later deze dag..

Al met al een makkelijke wedstrijd. Gorecht gaat deze week oefenen tegen de jonge honden van Bequick 1887 om vervolgens volgende week zaterdag SJS oet knoal te treffen, een heuse bekerkraker.

Verslag: Annoniem
Foto's: Henk Vrieling