Gorecht wint overtuigend van FC Lewenborg (0-3)

FC Lewenborg 1

2e klasse J

9 december 2023 16:00

Sportpark Lewenborg
Kluiverboom 1 c
9732KZ
GRONINGEN

Zaterdag speelde Gorecht zijn laatste wedstrijd voor de winterstop in de competitie uit tegen FC Lewenborg. De mannen van trainer Hans van der Ploeg waren gewaarschuwd voor de tegenstander, die vorige week verrassend koploper Noordscheschut met lege handen achter liet in Noordscheschut.

Dus het was nodig, gedisciplineerd en keihard te werken op een koude- winderige en zeer natte namiddag in en tegen FC Lewenborg. Voor spelers en toeschouwers was het een zware middag. Lewenborg was het die de eerste kans creëerde en Gorecht was gelijk wakker. Ze namen hierna direct het initiatief in de wedstrijd en lieten de oranje hemden niet in hun spel komen. Sterker nog, het was Gorecht die de wedstrijd domineerde en zelf kansen afdwong. Uit een afgeslagen Gorecht aanval nam aanvoerder Thijs Hekman de bal in één keer op de pantoffel en gaf de keeper van Lewenborg het nakijken. De meer dan verdiende 0-1, liet heel Gorecht even de regen en de kou doen vergeten. Nu was het doordrukken om niet weer te snel achter de feiten aan te lopen. Ook dit was goed doorgedrongen bij de zwart-witten, want nog geen 4 minuten later ronde Sam Niewold een mooie aanval doeltreffend af en was de 0-2 een beloning voor een energiek en collectief goed spelend Gorecht. De hele eerste helft was en bleef Gorecht de bovenliggende partij.

Na de rust, kwam Lewenborg het veld op  met de gedachte dat er toch nog wellicht wat te halen viel vandaag. Ze begonnen met een licht offensief, maar Gorecht was in staat dit goed op te vangen. Er kwamen wel wat meer kansjes voor Lewenborg, maar echt  in de problemen  kwam keeper Willem Bouwkamp niet. Maar het bleef oppassen, want  één goal tegen kon zo maar de wedstrijd weer een echte wedstrijd laten worden. Hans van der Ploeg wisselde nog wat spelers om de snelheid in de wedstrijd te houden. Ook FC Lewenborg had al wat verse krachten binnen de lijnen gebracht, om toch nog de broodnodige aansluitings- treffer te produceren. Er kwam wat meer ruimte voor de Gorecht aanvallers en zo kwamen er diverse mogelijkheden om de genade klap uit te delen. Het duurde echter nog tot de 86e minuut dat uit één van de snelle tegenstoten Ruben ter Haar de bal uitstekend breed legde op Michel Koopman. Michel rondde koelbloedig af en de winst was definitief binnen. De scheidsrechter van dienst had ook nog een 3 tal gele kaarten voor spelers van FC Lewenborg. Ook hij had een lastige middag door de regen en windvlagen en kou. De wedstrijd op zich verliep verder zeer sportief.

Gorecht gaat de winterstop in op een keurige 2e plaats, één  punt achter koploper Noordscheschut. Hopelijk zijn na de winterstop de geblesseerde spelers ook weer terug en kan Gorecht op volle sterkte de strijd aan gaan voor de 2e competitie helft.

Dinsdagavond 12 december om 20.00 uur speelt Gorecht voor de derde bekerronde nog een uitwedstrijd tegen derdeklasser Vitesse’63 uit Koekange.

Met een sportieve groet,

Verslag: Henk Vrieling
Helaas geen foto’s gemaakt i.v.m. late (donkere) tijdstip en barre weer