Gorecht verslaat na een sensationele wedstrijd LTC (6-3)

LTC 1

4 november 2023 15:00

G. van Duinen

De mannen van trainer Hans van der Ploeg hadden zaterdag wat recht te zetten, na de 2-0 nederlaag van de vorige wedstrijd in Surhuisterveen. Gorecht kon toen het net niet laten bollen helaas. Hoe anders was dat deze middag. Nadat Guus, pupil van de week, het goede voorbeeld had gegeven en de bal netjes achter de LTC keeper deponeerde, was het de beurt aan de zwart-witten om zijn voorbeeld te volgen.

Het publiek was er klaar voor, ingepakt tegen de waterkou en alvast gewapend met een  paraplu tegen de voorspelde regen. Dat het zou regenen was duidelijk te zien aan de lucht, maar niet alleen van boven maar op het veld regende het ook doelpunten. Reeds in de 8e minuut liet Sam Niewold het Gorecht publiek juichen door de 1-0 te maken.

Het genieten duurde niet te lang, want 2 minuten later trok LTC  via spits Romano Djababoe de stand alweer gelijk. Trainer van der Ploeg baalde als een stekker en had ze nog zo gewaarschuwd. Gelukkig daalde dat besef redelijk snel in. Sam Niewold stelde deze keer gelijk orde op zaken en schoot zijn 2e treffer binnen in  de 12e minuut. LTC was daarna de kluts kwijt en stapelde fout op fout achterin en hun passes kwamen niet aan. Na wat kansjes over en weer, was het rond de 24e minuut dat Miska Scheepsma het scorebord op 3-1 liet zetten. Sam Niewold had de smaak te pakken en maakte zijn derde goal in de 31e minuut. Het thuispubliek vergat de kou en wist niet wat ze overkwam. Daar in tegen kregen de spelers en supporters van LTC het steeds kouder. Gelukkig kon iedereen zich in de rust opwarmen in het clubhuis en genieten van warme koffie en chocolade melk of een lekker bakkie snert. Want snert weer was en werd het helemaal tijdens de tweede helft.

Het regende onafgebroken, maar het hondstrouwe publiek bleef langs de lijn staan in afwachting van wat er nog zou gebeuren. De doelpunten regen ging ook nu onverminderd door. Gorecht scoorde via Michel Koopman reeds in de 52e minuut zijn vijfde treffer. Had LTC nog hoop op een beter resultaat gehad, was die ook  met de 5-1 wel vervlogen. Maar toch bleven ze strijden en gaven de pijp nog niet aan Maarten. Gorecht werd teruggedrongen  op eigen helft en de scherpte en concentratie was er wat af bij. Dit leidde een offensief(je) in van de mannen uit Assen en resulteerde zowaar in de 71e minuut tot een treffer van Richard Mulder. Toen daarbij nog een treffer kwam van Romano Djababoe en  het zomaar 5-3 werd, leek het nog even spannend  te worden of er nog een tegentreffer zou vallen. Gelukkig was Gorecht op tijd weer bij de les en was het laatste doelpunt van deze wedstrijd van de schoen van de andere Niewold. Omdat de verdedigers van LTC ook meer en meer naar voren waren op jacht naar  nog een doelpunt, kreeg Yorn Niewold in de tegenstoot een uitgelezen kans op de 6-3 en liet het net nog één keer bollen.

Mede hierdoor behaalde Gorecht een ruime overwinning en staat nu achter de nieuwe koploper FC Wolvega, op de tweede plaats in Klasse 2-J. Aanstaande zaterdag speelt Gorecht uit om 15,00 uur bij Achilles 1894 in Assen.

Verslag en foto's: Henk Vrieling