Gorecht verliest van onverzettelijk Noordscheschut (0-1)

Noordscheschut 1

2e klasse J

27 januari 2024 15:00

K. Krijgsheld

Sportpark De Koepel
Scharlakenlaan 28
9751HD
HAREN GN

Zaterdag stonden de nummers 1 en 2 tegenover elkaar op sportpark De Koepel in Haren. Voorafgaand aan de wedstrijd werd een minuut stilte in acht genomen i.v.m. het overlijden van Garmt Sikkema, Gorechter in hart en nieren!

De aftrap in deze wedstrijd werd verricht door pupil van de week, Navaeh Titawanno van JO9 -2.

Het werd geen goede wedstrijd vandaag, maar de spanning en strijd van beide elftallen vergoedde een hoop. De  talrijke toeschouwers verveelden zich geen moment. In de eerste helft kreeg Gorecht kansen op de 1-0, maar de bal ging net naast de verkeerde kant van de paal, of de uitstekende doelman van de Schutters was een sta in de weg. Rond de 24e minuut werd een hard ingeschoten bal door keeper Willem Bouwkamp van Gorecht gestopt, maar de rebound kwam voor de voeten van Ton Kampinga die genadeloos uithaalde en de 0-1 liet aantekenen op het scorebord. Gorecht probeerde van alles, maar kwamen  niet door de verdediging van de onverzettelijke mannen van Noordscheschut.

Na de rust hetzelfde beeld. Een aanvallende Gorecht bleef aandringen, maar brachten de Schutters niet echt van de wijs. Voetballend waren de mannen van trainer Hans van der Ploeg niet echt minder, maar de tegenstander had wat meer agressie en power in de ploeg. Ook zij kregen nog wel wat kansjes via de snelle spitsen, maar kwamen ook niet verder aan scoren toe. Er werden nog diverse wissels doorgevoerd door Gorecht om de druk verder op te voeren, maar teveel lange ballen waren een prooi voor de verdedigers van Noordscheschut. Die namen het niet zo nauw meer in de opbouw met het uitverdedigen en roeiden de ballen maar ver weg.

De wedstrijd verdiende geen schoonheidsprijs, maar uiteindelijk wel drie hele dure punten voor de koploper. Nummer 2 Gorecht achterlatend op het veld met een achterstand van 6 punten op de ranglijst. Ook op basis van gele kaarten wonnen de Schutters de wedstrijd met 4-2. Er was veel strijd, maar verder dan dat kwam het niet. Dat bleek na afloop in het clubhuis van Gorecht ook wel. De schutters bleven nog lang nagenieten van hun overwinning. Zo kan het dus ook na een enerverende harde strijd!

Zaterdag aanstaande speelt Gorecht wederom thuis. Dan komt de nummer 3, Grijpskerk op bezoek op sportpark De Koepel.

Verslag en foto's: Henk Vrieling