Gorecht laat dure punten in Assen  liggen (4-4)

Achilles 1894 1

2e klasse J

11 november 2023 15:00

mevr S.A. Brinkkemper

Sportpark Marsdijk
Martin Luther Kingweg 11
9403PA
ASSEN

Zaterdag speelde Gorecht de uitwedstrijd tegen de nummer 10 Achilles 1894 uit Assen. Door de overvloedige regenval werd de wedstrijd niet op het hoofdveld gespeeld, maar op kunstgras van een bijveld. Vorige week behaalde Gorecht een sensationele 6-3 overwinning op de andere Assense ploeg, LTC. Nu een wedstrijd tegen een ploeg met veel blessureleed en dat vorige week met 6-1 verloor van Noordscheschut. Werd het weer een doelpuntenfestival?

Gelukkig geen regen van boven, maar wel weer een doelpuntenregen! Wel anders verdeeld over de hele wedstrijd dan de vorige week. Achilles begon brutaal aan de wedstrijd en Gorecht werd wakker toen het binnen 14 minuten achterstond met 2-0, door doelpunten van Leon Regtop in de 13e minuut en nog geen minuut later van Ferdi Hidding. Het publiek van beide ploegen keken met verbazing naar deze onverwachte stand.

Gorecht moest in de achtervolging en het duurde dan ook niet lang of in de 16e minuut kopte Rein Werumeus- Buning de 2-1 tegen de touwen. Heel langzaam kreeg Gorecht weer wat grip op de wedstrijd en scoorde Mark Haverkamp rond de 21e minuut de gelijkmakende 2-2. De mannen van trainer Hans van der Ploeg bleven aandringen en nog voor de rust maakte Christoph Otten er 2-3 van. Zo dat klusje leek wel geklaard. De Assenaren dachten er wel wat anders over. Ze streden voor wat ze waard waren en lieten de koppies niet hangen. Het Gorecht vizier stond vandaag niet op scherp en de kansen die er wel degelijk kwamen werden niet afgemaakt. De snelle spitsen van Achilles 1894 bleven gevaarlijk bij de uitvallen en verstopten zich niet.

Na de thee hetzelfde beeld en na de gemiste kansen voor Gorecht was het wederom de snelle Leon Regtop die voor vreugde zorgde in Assen door de 3-3 te scoren. De mannen uit Haren konden dus opnieuw beginnen en kregen voldoende kansen om weer op voorsprong  te komen, maar het duurde nog tot de 76e minuut dat Sam Niewold eindelijk de 3-4 liet aantekenen. Wie dacht dat het nu wel klaar was, kwam bedrogen uit. Achilles rook dat er nog meer in zat en Gorecht benutte zijn kansen niet, dus het bleef spannend. Toen de 90 minuten om waren dacht iedereen dat de buit wel binnen zou zijn. Niets was minder waar…

Scheidsrechter van dienst, Sarah Anna Brinkkemper, had echter nogal wat blessure- en wisseltijd in gedachten en dus werd er nog even doorgespeeld. Ver in blessure tijd komt dan toch nog een achtste treffer op het formulier. Niet voor Gorecht, maar de gelijkmaker van Achilles 1894. Een  zeer onnodig en zeer duur puntenverlies in de strijd om de koppositie en de 1e periodetitel. Gorecht heeft dit nu niet meer in eigen hand en moet zaterdag a.s. thuis zelf winnen van FC Wolvega, de nummer 2 op de ranglijst en tevens afwachten wat koploper Noordscheschut doet tegen nummer 4, VEV 67 uit Leek. Tussen de nummers 1 tot en met 4 zit maar 1 punt verschil. Een zeer spannende ontknoping komend weekend op Sportpark de Koepel. Hopelijk kan Gorecht zich herpakken en meedoenin deze spannende race. Tot zaterdag op sportpark de Koepel. Aanvang wedstrijd 15.00 uur.

Verslag en foto's: Henk Vrieling