Niet de dag van Gorecht (3-1)

VEV'67 1

2e klasse J

25 november 2023 15:00

P. de Velde Harsenhorst

Sportpark Oostindie
de Knip 2
9351XZ
LEEK

Bij de bespreking was het al duidelijk dat we tegen VEV’ 67 op gras zouden spelen. In Leek had het niet (zo heftig) regent als in Haren. Die voorspelling werd waar, het heeft weinig geregend in Leek. Maar helaas bleef ook een doelpuntenregen van Gorecht uit.

Nadat het team toch compleet was begon de wedstrijd. Sommige spelers hadden de kortere, maar (veel) langer durende route via Corpus den Hoorn genomen en kwamen iets later aan in Leek maar waren toch nog optijd.

De eerste helft begon voor beide teams met een verkenning van het veld. Want ondanks de mindere regen, was een snel positiespel toch wat moeilijker. Daarna was het een over en weer van een sterkere periode van Gorecht, gevolgd door een sterkere periode van VEV. Sam Niewold schoot uiteindelijk net langs de kruising en Willem Bouwkamp was zeer belangrijk bij de volgende tegenaanval van VEV. Maar in de eerste helft bleef het uiteindelijk 0-0

Bij de start van de tweede helft kwam Christoph Otten binnen de lijnen voor Rick Bruns. En Gorecht startte goed met een aantal corners en even later werd het goede spel van Gorecht ook beloond met een doelpunt. Christoph speelde de bal op Mark Haverkamp, die zette de keeper op het verkeerde been en schoof zo de bal rustig het doel in. 0-1 voor Gorecht in de 53e minuut. Gorecht bleef voetballen, maar ook VEV toonde wilskracht. In de 65e minuut resulteerde dit in de 1-1 voor VEV. Vervolgens was het Gorecht dat onder leiding van Benjamin Zondervan op zoek ging naar een doelpunt of penalty. Bij voorkeur beiden. Waar de scheidsrechter eerder niet floot voor een overtreding op Benjamin in de zestien, floot hij even later wel voor een handsbal van VEV op een voorzet van Benjamin. Dus alsnog een penalty. Sam ging achter de bal staan, maar schoot helaas naast. Het bleef 1-1.

Gorecht wisselde naar nieuwe waarbij Mark en Sander Nooi het veld verlieten en Hein van Marrum en Tom Traas het veld betraden. Het mocht helaas niet baten. VEV werd sterker en sterker. Ook de wissel waarbij Benjamin het veld verliet en Yorn Niewold het veld in kwam, kon hier weinig aan veranderen. In de 82e minuut maakte VEV verdient de 2-1 en in de 86e minuut volgde ook de 3-1 voor VEV. Gorecht probeerde nog de eer te redden via een tiental corners en vrije trappen, maar de stand veranderde niet meer.

Er had delen van de wedstrijd meer ingezeten, maar VEV had de langste adem om druk te blijven zetten en vooral om te scoren.

Volgende week een nieuwe kans. Dan speelt Gorecht thuis tegen Bedum.

Verslag: Marleen Drijfhout
Foto's: Henk Vrieling