Gorecht verzuimd zichzelf te belonen tegen Hoogeveen (0-0)

Hoogeveen 1

20 januari 2024 14:30

B. Nigro

Sportpark Bentinckspark
Sportveldenweg 1
7902NX
HOOGEVEEN

Gorecht speelde zaterdag de uitwedstrijd tegen Hoogeveen. Waar iedereen dacht dat wegens sneeuwval, deze wedstrijd ook wel zou worden afgelast, bleek het veld in Hoogeveen zo groen als gras te zijn. De mannen van trainer Hans van der Ploeg wisten wat er vandaag op het spel stond. Winnen en de aansluiting houden met koploper Noordscheschut.

Ook de wedstrijd Noordscheschut tegen Grijpskerk, even verderop, ging ook gewoon door. Gorecht liet na 3 minuten al zien waar ze voor gekomen  waren. Een afstandsschot van Miska Scheepsma belandde op de lat i.p.v. net onder de lat. Gorecht nam direct de regie in de wedstrijd en drukte Hoogeveen terug  op eigen helft. De Harenaars domineerden de hele eerste helft en creëerden diverse kansen, maar het lukte maar niet de bal achter de Hoogeveen doelman in het net te te krijgen. Keeper Bouwkamp van Gorecht had een erg rustige eerste helft en de rust ging dan ook in met de brilstand. Hoogeveen kon daarmee niet ontevreden zijn.

Na de thee kwam langzaam aan de wedstrijd wat meer in balans en voetbalde Hoogeveen zich wat meer onder de druk van Gorecht uit. Echt gevaarlijk voor het Gorecht doel werd het echter niet. Het duurde tot ongeveer de 60e minuut dat Adam Hormat Allah keeper Bouwkamp onder vuur nam. Een solide redding van Bouwkamp voorkwam de 1-0. Ook Gorecht kreeg diverse kansen en kansjes, maar het was allemaal net niet scherp en doeltreffend genoeg. Na wat wissels aan beide kanten kwam er weer wat nieuwe energie in de wedstrijd werd het  nog een spannende eindfase. Hier domineerde Gorecht weer het spel en werden er twee grote kansen niet benut helaas. Tussendoor behoedde Bouwkamp met een uitstekende redding Gorecht voor een onverdiende achterstand.

De stand bleef zoals het was. Geen saaie 0-0, maar voor Gorecht wel een min of meer teleurstellend punten verlies deze middag. Trainer Schonewille daarentegen was zeer tevreden met het vertoonde spel van zijn ploeg en het uiteindelijke resultaat.

Gorecht moet aanstaande zaterdag de mouwen nog verder opstropen, want koploper Noordscheschut komt op bezoek. Zij wonnen wel zaterdag met 2-0 van Grijpskerk en daardoor staat Gorecht nu tweede met 3 punten achterstand op de nummer 1. Kan Gorecht het gat dichten met de koploper en de competitie weer spannend maken? Je kunt dit live meemaken op zaterdag 27 januari om 15.00 uur op sportpark De Koepel in Haren.

Verslag en foto's: Henk Vrieling