Gorecht scoort weer gemakkelijk en wint ruim van VEV’67 (4-1)

VEV'67 1

2e klasse J

20 april 2024 15:00

J.B. Schepers

Sportpark De Koepel
Scharlakenlaan 28
9751HD
HAREN GN

Zaterdag 20 april was nummer 3, VEV’67 uit Leek, op Sportpark de Koepel in Haren de tegenstander van Gorecht. Zou Gorecht de goede reeks van de afgelopen twee weken voort kunnen zetten? VEV’67 verloor vorige week de topper tegen Noordscheschut en wilde zich ook revancheren voor deze nederlaag, om bovenin mee te kunnen blijven doen. In deze 2e klasse J is van alles mogelijk gezien de vele verrassende uitslagen dit seizoen. Gorecht wilde ook revanche voor de  3-1 nederlaag in november in de uitwedstrijd in Leek. Genoeg voer dus voor een enerveerde wedstrijd.

De wedstrijd stond zaterdag onder leiding van scheidsrechter J.B. Schepers. Pupil van de week was Nynke Helmantel van MO13-2.

Gorecht liet zaterdag zien dat je het geluk ook best wel een beetje kunt afdwingen en na veel pech in de wintertijd, viel eindelijk het kwartje de kant van Gorecht op. Binnen 2 minuten scoorde Miska Scheepsma al de 1-0 en nog voor de 7 minuten waren verstreken lag de 2-0 ook al in het net. Een scrimmage voor het VEV doel in de lucht werd gewonnen door Gorecht en Benjamin Zondervan was de gelukkige maker van deze goal. Toen Tom Traas ook  nog een prima goal scoorde binnen de eerste 24 minuten was de wedstrijd al bijna gespeeld. VEV leek vertwijfeld door deze ruime achterstand en mocht van geluk spreken dat het bij rust geen 4 of 5-0 stond.

In de 2e helft probeerden de Leeksters er nog wel van alles aan te doen om de wedstrijd te doen kantelen. Al vrij  snel kreeg VEV een strafschop en leek inderdaad daardoor wat dichterbij te komen. Maar zoals reeds gezegd viel vandaag het kwartje de kant van Gorecht op. De ingeschoten 11 meter werd op fraaie wijze door keeper Willen Bouwkamp gestopt (zie ook de foto). Ook dit paste wel in het scenario van deze wedstrijd. Gorecht de wind mee en VEV de volle wind tegen. Toch gaven de mannen van trainer Kees Pranger zich nog niet helemaal gewonnen en knokten voor een beter resultaat. Gorecht werd het lastig gemaakt en werd teruggedrongen op eigen helft. Halverwege de tweede helft scoorde Menco Renkema de 3-1 en leek het nog even spannend te worden, maar Gorecht bleef overeind en doordat VEV steeds meer risico ging nemen kreeg Gorecht in de counter  wel wat meer ruimte. Dat was voor de ingevallen Bob Poorta de uitgelezen kans om ook zijn doelpunt mee te pikken en dit deed hij dan ook. Zo eindigde deze middag voor Gorecht in een mooie 4-1 overwinning en steeg hierdoor weer naar plaats 5 in de stand. Scheidsrechter J.B. Schepers deelde nog 4 gele kaarten uit aan VEV’67 spelers, waarvan 2 voor Mats Wolthuis, die dus met rood naar de kleedkamer moest. Man van de wedstrijd werd Miska Scheepsma.

April was dus een prachtige maand voor Gorecht, 9 punten uit 3 wedstrijden en 11 doelpunten voor en slechts 1 tegen.

Zaterdag 27 april is er een vrij weekend en op zaterdag 4 mei is de volgende uitwedstrijd tegen Bedum. Bedum doet het de laatste weken onderin verrassend goed en verraste vriend en vijand door zaterdag zelfs bij koploper Noordscheschut te stunten en met 2-3 te winnen. Gorecht  is dus gewaarschuwd, want  Bedum doet er alles aan om te ontsnappen aan directe degradatie. Eén van beide ploegen zal op 4 mei de zegereeks van de ander willen onderbreken. Wie dat zal worden kun je live meemaken in Bedum.

Verslag en foto's: Henk Vrieling