Gorecht laat onnodig punten liggen in Assen bij LTC (1-0)

LTC 1

2e klasse J

23 maart 2024 14:30

T. Beijert

Sportpark De Hoogte Assen
Wethouder Bergerweg 24
9406XP
ASSEN

Zaterdagmiddag was in Assen de strijd om drie belangrijke punten tussen LTC en Gorecht. Wie van de beide elftallen deed vandaag goede zaken om bovenin bij te blijven in de ranglijst? LTC ging in de uitwedstrijd fors onder uit bij Gorecht, met maar liefst 6-3. Vooral in de eerste helft was Gorecht oppermachtig en scoorde er lustig op los.

De eerste helft nu, was LTC op zijn hoede en zakte fors in en liet Gorecht veel aan de bal. Hierbij loerde LTC veelal op de counter, om die ene goal te maken en Gorecht zo te verrassen. Maar zover kwam het niet. Gorecht had een behoorlijk veldoverwicht en de mannen van trainer Germain Beck speelden zeer onzorgvuldig en menige pass kwam niet bij een medespeler aan. Gorecht liet zich niet verrassen en zat er bovenop. Het wachten was dan ook op een doelpunt van Gorecht, om het overwicht ook als zodanig recht te doen. Maar zoals reeds weken het geval is, wilde de bal er maar niet. Afgezien dan van de wedstrijd tegen V.V. Groningen, toen het tij leek te keren. Menige kans ging zaterdagmiddag net naast of voorlangs het doel van de keeper van LTC. Tot verdriet van alles, ging ook zelfs een strafschop er niet in. De door Sam Niewold genomen strafschop, werd uit het doel geranseld door de keeper van LTC (zie de foto’s).

Na de thee bracht trainer trainer Hans van der Ploeg nog Thijs Hekman in het veld. Het was nog steeds Gorecht wat beter in de wedstrijd zat, maar de groenen uit Assen gaven wel wat meer tegengas en zochten ook vaker de aanval op, zonder echt grote kansen te creëren. Gorecht lukte het echter niet om de bal  binnen de palen in het net te krijgen. Zoals zo vaak, komen er dan kansen voor de tegenstander. Heel langzaam aan werd LTC voorzichtig wat gevaarlijker. Zonder echter de Gorecht verdediging, met aan het hoofd keeper Bouwkamp in verlegenheid te brengen. Het duurde tot de 78e minuut dat het echt lastig werd voor de Gorecht doelman. Een hele snelle uitval van LTC,  bracht een aanvaller in een 1 op 1 situatie met keeper Bouwkamp, die de ingeschoten  bal uitstekend pareerde, maar helaas werd de afgeslagen bal, ongehinderd ingeschoten door Noël Bacuna. De vreugde was groot aan LTC kant en de verslagenheid nog groter aan Gorecht zijde. Hans van der Ploeg wisselde nog een paar keer in de aanval, om het tij te keren. Het leek erop dat er nog wel een doelpunt voor Gorecht zou vallen. De binnenkant van de paal en de lat en of de keeper waren echter de sta in de wegmomenten voor Gorecht. Ondertussen was LTC bevrijd van een zware last blijkbaar, want ze streden nu als leeuwen. Gorecht ging nog alles of niets spelen maar het bleef op de hatelijke en zeer onverdiende nul staan. Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Theo Beijert bleef een ontgoocheld Gorecht achter en even verderop was de vreugde groot bij LTC.

Verslag en foto's: Henk Vrieling