Gorecht 1 wint ook de tweede vriendschappelijke wedstrijd tegen Be Quick (za): 5-1 (4-1)

Be Quick zat 1

5 februari 2022 15:00

Onbekend

Op een vrij koud en winderig sportpark De Koepel was vandaag Be Quick zaterdag 1 te gast. Be Quick staat momenteel op de derde plaats in de derde klasse. Aangezien een aantal Gorecht-spelers een Be Quick-verleden heeft, was het een weerzien met veel oud-teamgenoten.

Door: Francina Beek

Of bovenstaande heeft meegespeeld bij de start van de wedstrijd is niet helemaal duidelijk, maar feit is wel dat binnen de minuut de bal al in het doel lag bij Be Quick. Het was Bob Poorta, die via de binnenkant van de linkerpaal de bal het doel in werkte. Slechts enkele minuten later werd Sven Hazewinkel weggestuurd en met een bekeken lobje over de keeper belandde de bal in het doel. Het derde doelpunt van Gorecht kwam ook van Sven na een prachtige pass van Rick Bruns. Binnen 11 minuten was het 3-0.

Gorecht dacht de voorsprong verder uit te bouwen, maar had te veel mensen voor de bal, waardoor Be Quick met een snelle counter in de 15e minuut de stand op 3-1 bracht. Vervolgens brak een wat rommelige fase aan waarbij over en weer wat kleine kansen ontstonden. Het was pas in de 37e minuut dat, na een aanval over rechts, Jos Beek de bal met enorm veel effect voorgaf. De bal werd door een verdediger van Be Quick weggetrapt, maar door het effect vloog de bal zo het doel in. De 4-1 was tevens de ruststand.

De tweede helft controleerde Gorecht de wedstrijd en Be Quick kwam er eigenlijk niet meer aan te pas. Gorecht creëerde nog diverse kansen, maar twee keer werd de bal op de lat geschoten, de bal ging net langs de verkeerde kant van de paal of werd te zacht ingeschoten. Uiteindelijk was het in de 85ste minuut Maik Scheltinga die in een scrimmage de 5-1 scoorde.

Met twee goede oefenwedstrijden achter de rug kan Gorecht met vertrouwen de competitie herstarten.