Gorecht 1 verliest eerste competitiewedstrijd van Oranje Nassau 0-4 (0-2)

Oranje Nassau 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 14

24 september 2022

Sportpark De Koepel
Scharlakenlaan 28
9751HD
HAREN GN

Het is nog maar twee weken geleden dat beide ploegen elkaar troffen in de bekercompetitie. Toen trok Gorecht in een doelpuntrijk duel aan het langste eind. Dit keer was Oranje Nassau een stuk effectiever en de enige ploeg die tot scoren kwam.

In de eerste helft ging Gorecht goed van start. Er werd makkelijk gecombineerd en Gorecht had een licht veldoverwicht. Er ontstonden wat kleine kansen voor Gorecht, waarbij Tom Traas de grootste kans had om de score te openen. Het eerste doelpunt viel echter aan de andere kant. Oranje Nassau kwam over links door en een lange pass werd bij de tweede paal ingekopt door Tim Deelen. Dat gaf Oranje Nassau blijkbaar het nodige vertrouwen, want daarna nam ON meer en meer het initiatief. Enkele minuten later krijgt Oranje Nassau een vrije trap in kansrijke positie, maar deze werd overgeschoten. Vlak voor rust kreeg Oranje Nassau weer een vrije trap op een kansrijke positie. Dit keer werd de bal hard op doel geschoten door Ard Veenhof. Strak in de verre hoek en buiten bereik van keeper Willem Bouwkamp. Gorecht ging daarmee met een 0-2 achterstand de rust in.

Gorecht begon sterk aan de tweede helft en had diverse kansen om de aansluitingstreffer te maken. Uit een corner kopte Rein Werumeus Buning op doel, waarbij de bal op wonderlijke wijze werd gekeerd. Vervolgens kopte Rein de bal uit een volgende corner op de paal. De afvallende bal werd opgepikt door Sam Niewold, die hard voorlangs schoot. Ook Sander Nooi kon nog een keer hard uithalen, maar de bal ging rakelings langs het doel. Gorecht kon de druk op het doel van Oranje Nassau niet volhouden. Zeker niet toen na een snelle uitbraak van Oranje Nassau in de 75ste minuut de 0-3 werd gemaakt door Ruendel Martina. De wedstrijd was toen eigenlijk wel gespeeld. Oranje Nassau speelde steeds makkelijker en Gorecht steeds geforceerder. In de laatste minuten van de wedstrijd werd het nog 0-4 door Giovanni Salvo. Willem Bouwkamp voorkwam met een laatste redding nog een verdere achterstand. Daarmee kwam aan deze voor Gorecht teleurstellende wedstrijd een einde.

Verslag: Francina van Beek
Foto's: Henk Vrieling