Verslag bestuur v.v. Gorecht d.d. 21 juni 2022

24 juni 2022 15:30

Martin de Bruijn, secretaris

In de een na laatste bestuursvergadering van het seizoen 2021-2022 is uiteraard teruggeblikt op het voorbije voetbalseizoen. Met gepaste trots werden de kampioensploegen van MO11-1, JO13-3 en het derde seniorenteam genoemd en de razend spannende promotie van het eerste team. Op de slotdag worden deze teams in het zonnetje gezet.

Tijdens de slotdag worden ook een aantal vrijwilligers in het zonnetje gezet. Zij nemen afscheid van v.v. Gorecht. We zoeken als bestuur altijd naar nieuwe vrijwilligers, hier vindt u onze vacatures.

Nieuwe voetbalpiramide
Hoewel het bestuur van v.v. Gorecht niet voor de nieuwe voetbalpiramide is, komt deze er toch. Met de bedoeling om met name in de lagere klassen meer derby’s te krijgen en kortere reisafstanden en in de hogere klassen een gelijkwaardiger deelnemersveld.

Voor ons eerste elftal betekent dit dat er komend seizoen meer clubs degraderen uit de eerste klasse. Als het team zich handhaaft, dienen in het seizoen daarna uitwedstrijden op zondag gevoetbald te worden.

Indeling nieuwe teams
De indeling van de teams  door de coördinatoren is in volle gang en zal in de week van 27 juni bekend zijn. Het wordt via een nieuwsbrief en op de website gecommuniceerd. Ook het trainingsschema voor het nieuwe seizoen wordt een dezer dagen gepubliceerd.

We nemen helaas afscheid van een aantal spelers, om allerlei redenen. De overgang naar een andere levensfase is er een van. Daardoor is het voor de technische commissie passen en meten om teams te vormen bij de senioren; soms zijn er net te weinig spelers om nog een team op de been te krijgen. Het gevolg is, dat sommige wel heel groot zijn en er volop gewisseld zal moeten worden.

Daarom zijn wij blij dat we vanaf volgend seizoen 7x7 voetbal kunnen aanbieden. Inmiddels hebben zich hiervoor 3 teams opgegeven.

Bij de jongsten zit de groei er in: nog nooit waren er voor een nieuw seizoen zoveel JO7- spelertjes.

Werkzaamheden Sportpark de Koepel
Sportpark De Koepel gaat op de schop: het hoofdveld heeft een nieuwe toplaag met echt gras. Het Westveld, Bosveld en Scharlakenveld krijgen nieuw kustgras. Dit alles gaat in de zomermaanden plaatsvinden. Omdat het een enorme klus is, is nog niet met zekerheid te zeggen wanneer het klaar is. Hierdoor is nu ook nog niet te zeggen wanneer de trainingen na de zomervakantie daadwekelijk starten. Nadere berichten hierover volgen.

Ten slotte: op de slotdag gaat de nieuw v.v. Gorecht website en Clubapp de lucht in. Monique, Ellen en Miranda hebben er hard aan gewerkt namens de media-/communicatiecommissie. Alle informatie over onze club is er overzichtelijk en gestructureerd terug te vinden. Kijk vooral zelf en download de app.

Lees meer over:
bestuur nieuws vergadering