Gorecht – PKC eindigt in 4-3 (3-0)

PKC'83 1

1e klasse F

27 mei 2023 15:00

R. Brinkman

Sportpark De Koepel
Scharlakenlaan 28
9751HD
HAREN GN
tel. 050-5349477

Op het zonnige sportpark De Koepel voetbalden Gorecht en PKC tegen elkaar. Gorecht zou zich met drie punten een goede uitgangspositie verwerven, voor PKC stond er niets meer op het spel. Voor direct lijfsbehoud in de eerste klasse was de uitslag van de wedstrijd Drachtster Boys – Leeuwarder Zwaluwen van belang. Pupil van de week Jochem Omta trapte de wedstrijd af om 15.00 uur.

De eerste helft was voor Gorecht ook al creëerde PKC ook diverse kansen. In de 25ste minuut werd Jos Beek neergehaald vlak buiten de zestien. Sam Niewold krulde de bal keurig in het doel: 1-0. Vijf minuten later werd Nick Janzen binnen de zestien onder uit gehaald. Thijs Hekman verzilverde de penalty waarmee de stand 2-0 werd. Het derde doelpunt werd gescoord door Nick Janzen. In de laatste minuut van de eerste helft dacht PKC nog te scoren, maar het doelpunt werd afgekeurd vanwege buitenspel.

In de tweede helft kwam PKC terug in de wedstrijd doordat na ongeveer tien minuten spelen Rob Schokker PKC op 3-1 bracht. Tien minuten later was het opnieuw Rob Schokker die scoorde: 3-2. Hoewel Gorecht diverse kansen kreeg om de stand verder uit te bouwen, duurde het tot de 76ste minuut voor het vierde doelpunt viel. Jos Beek speelde Nick Janzen met een mooi steekpassje vrij en Nick verzuimde niet om te scoren. Madhat Aldjejab maakte het laatste doelpunt voor PKC en bracht daarmee de eindstand op het bord: 4-3.

Bij het einde van de wedstrijd in Haren was de stand in Drachten 1-1. Met die stand zou Gorecht veilig zijn. Echter, in de laatste minuut viel in Friesland het winnende doelpunt voor Drachtster Boys, waardoor Gorecht net als Leeuwarder Zwaluwen alsnog veroordeeld is tot het spelen van de nacompetitie.

De nacompetitie start met de volgende wedstrijden:

SC Stiens – VEV ‘67
VV Gorecht – SC Leovardia
Leeuwarder Zwaluwen – Achilles 1894
SV Marum – Zeerobben

Met SC Leovardia komt Gorecht alweer een ploeg uit Leeuwarden tegen. Leovardia is derde geworden in de competitie en heeft de tweede periode gepakt.

Tot slot een felicitatie aan Pelikaan S met het behaalde kampioenschap!

Verslag: Francina Beek
Foto's: Henk Vrieling

Bekijk hier de livevideo terug.