Gorecht verliest wedstrijd tegen Drachtster Boys in eerste kwartier 0-3 (0-2)

Drachtster Boys 1

5 november 2022 14:30

M. Achammachi

Sportpark Drachtster Bos
Postlaan 5
9204WT
DRACHTEN

De wedstrijd in Drachten tegen Drachtster Boys pakte voor Gorecht slecht uit. Voor Drachtster Boys was het de eerste – overigens verdiende - winstpartij in deze competitie. Gorecht miste opnieuw een groot aantal spelers en voor trainer Hans van der Ploeg was de opstelling weer een puzzel.

In het eerste kwartier liet Gorecht zich veel te makkelijk aan de kant zetten. Drachtster Boys benutte de ruimte goed en rondde twee aanvallen in de 7de en 11de minuut effectief af. Gorecht kon er weinig tegenover stellen. Een enkele corner van Gorecht werd door Drachtster Boys makkelijk weggewerkt. De overige tijd van de eerste helft moest Gorecht alle zeilen bijzetten om de schade te beperken. Willem Bouwkamp moest een aantal keren reddend optreden en af en toe werd de bal met kunst en vliegwerk door de verdediging weggewerkt. Drachtster Boys bleef de bovenliggende partij en eigenlijk was het een wonder dat het bij twee doelpunten bleef.

In de tweede helft trad Gorecht aan in een aangepaste 1-3-4-3 opstelling, waarmee Gorecht aanzienlijk meer vat op de wedstrijd kreeg. In de 53ste minuut kopte Hein van Marrum een corner goed en hard in, maar de keeper wist de bal net over te tikken. Drachtster Boys bleef echter ook gevaarlijk en wist in de 59ste minuut de 3-0 te maken. Daarmee was de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld.
Desalniettemin bleef Gorecht aandringen en werden er wel wat kansen gecreëerd. Een mooie combinatie tussen Michel Koopmans en Miska Scheepsma kwam op links bij Jermo Verbeek terecht die de bal hard inschoot. De keeper van Drachtster Boys was andermaal alert en redde goed. Gorecht kreeg nog een aantal corners en kleine kansen, maar de bal wilde er niet in.

Daarmee bleven de punten in Drachten en ging alleen de derde prijs van de verloting mee terug naar huis.

Verslag: Francina Beek

Foto's: Henk Vrieling