Gorecht verliest nipt van Winsum 0-1 (0-0)

vv Winsum 1

1e klasse F

15 april 2023 15:00

T. Postma

Sportpark De Koepel
Scharlakenlaan 28
9751HD
HAREN GN
tel. 050-5349477

Het was koud, winderig en nat op sportpark De Koepel, waar de wedstrijd werd gespeeld op het kunstgras. Winsum combineerde makkelijker en speelde een fysiek spel, maar heel veel echte kansen creëerde Winsum niet. Gorecht was met name in de eindpass te onnauwkeurig en de scheidsrechterlijke beslissingen waren nogal eens tegen Gorecht. Pupil van de week Bas van der Ploeg deerde het allemaal niet, want hij schoot de bal onberispelijk linksonder in de hoek.

De eerste helft begon met een kans voor Winsum, waarbij een kopbal bovenop de lat terecht kwam. Enkele minuten later kreeg Michel Koopman een mogelijkheid, maar het schot kon makkelijk door de keeper worden gekeerd. Weer een paar minuten later kopte Rein Werumeus Buning de bal goed in, maar ook deze bal kon de keeper van Winsum verwerken. Al in de 17de minuut raakte Hein van Marrum geblesseerd aan het hoofd en hij moest het veld verlaten. Het publiek moest vervolgens een kwartier wachten op het volgende wapenfeit, een goed schot van Michel Koopman dat helaas over het doel heen gaat.

In de tweede helft stichtte Gorecht het eerste gevaar door een verre ingooi van Thijs Hekman en goed doorkoppen van Rein Werumeus Buning. Het lukte niet om deze kans te verzilveren. In de 65ste minuut scoorde Winsum uit een corner, waarbij keeper Willem Bouwkamp binnen het vijfmeter gebied gehinderd werd. De scheidsrechter zag hierin geen overtreding en het doelpunt werd toegekend ondanks het protest van diverse Gorecht spelers. De rest van de wedstrijd had nog maar één hoogtepunt, namelijk het invallen – na een jaar afwezigheid ten gevolge van een ernstige blessure –van Bob Poorta in de laatste 15 minuten.

Volgende week speelt Gorecht tegen de nr. 2 op de ranglijst Pelikaan S.

Verslag: Francina Beek