Sterk Gorecht langs stug Broekster Boys (2-1) 3-1

1e klasse F

11 februari 2023 15:00

R. Brinkman

Na de overwinning van vorige week op Oranje Nassau wilden wij de goede lijn doortrekken. Tot ongenoegen van trainer Hans werd er deze week niet zo goed getraind. Ook de blessure van onze doelman Willem was een domper. Thijmen mocht zijn opwachting maken en deed dit goed. Verder was de opstelling hetzelfde als vorige week. Na een zwak eerste halfuur wisten wij voor rust de wedstrijd met twee doelpunten toch om te draaien. Na de pauze viel de bevrijdende 3-1 en werden de drie punten over de streep getrokken.

Pupil van de week Hidde van der Pol gaf het goede voorbeeld en zag vervolgens een mooie wedstrijd. De allereerste kans van de wedstrijd was voor Mark, die wederom vanuit de spitspositie mocht beginnen. Na goed doorzetten van Miska kwam de bal voor de voeten van Mark. Maar helaas geen snelle openingsgoal. Vervolgens kwam Broekster Boys beter in de wedstrijd. Soms met optimistisch spel maar veelal met goed combinatievoetbal. Toch knap want het veld was dramatisch. Na enkele aanvallen die niets opleverden was het in de 26ste minuut wel raak. Een voorzet vanaf de zijkant werd keurig ingekopt door Jos Regnerus: 0-1.

Vervolgens ontstond er een soort Harens kwartiertje. De druk werd opgevoerd en wij kregen een aantal corners en ingooien die richting het Friese doel gingen. Als gevolg hiervan ontstonden een aantal scrimmage achtige situaties. Bij een van deze situaties kwam de bal tegen de hand van een Broekster Boys speler. Penalty. Thijs stapte achter de bal. Aanloop, kijken, kijken, schieten, raak! 1-1. Slechts een paar minuten later was het opnieuw raak. Miska lanceerde zichzelf met een goed interceptie. Sam kwam vrij en ronde beheerst af. Met 2-1 de rust in.

Onze verwachting was dat Broekster Boys fel uit de kleedkamer zou komen. Wij hadden ons daar goed op ingesteld. In de eerste fase van de tweede helft kregen wij een aantal corners tegen. Gelukkig hebben wij onze eigen Domtoren Rein. Je kan er niet langs en niet omheen. Veel tweede ballen werden gewonnen door Michel, die na afloop volledig terecht de Man of the Match bokaal van Mitra in ontvangst mocht nemen. Toch was het Hein die in de 67ste minuut belangrijk was bij de bevrijdende 3-1. Na een knappe balverovering dribbelde hij 30 meter op en speelde naar Sam. Die bewaarde op zijn beurt het overzicht en vond Mark. Die nam goed aan en bleef rustig. Met een schot in de linkeronderhoek liet hij de keeper kansloos.

De overige twintig minuten verliepen zoals je die kan verwachten, strijden en knokken voor elke meter. Uiteindelijk floot de scheidsrechter voor het laatst en konden wij de overwinning vieren.

Even terug naar afgelopen donderdag. Het welbekende rad van Erik Setz kwam weer tevoorschijn. Een behoorlijk aantal spelers moest draaien. Dit resulteert doorgaans in een gespekte spelerspot en verschillende vrijwilligersklusjes. Bijna moest Hans een jeugdwedstrijd fluiten, tot enthousiasme van de selectie. Echter werd deze afgekocht. Als gevolg hiervan besloot Tom zich aan te aanbieden en op zijn verjaardag twee jeugdwedstrijden te fluiten. Om maar even aan te geven dat het met clubgevoel wel goed zit bij onze aanvaller.

Verder willen wij alle supporters en sponsoren bedanken. De competitie is nog lang en wij kunnen jullie steun goed gebruiken! Volgende week eerst voor de beker naar Genemuiden!

Voor beelden en achtergrond info verwijs ik graag door naar onze Instagram pagina: @vv_gorecht1

Verslag: Jos Beek
Foto's:  Met dank aan Jacqueline Jongsma, Broekster Boys