Gorecht verliest van Drachtster Boys 1-2 (1-0)

Drachtster Boys 1

25 maart 2023 15:00

A.W.G. van Kraay

Sportpark De Koepel
Scharlakenlaan 28
9751HD
HAREN GN

De wedstrijd speelde zich af op een zwaar veld en werd beïnvloed door wind en regen. Dit deerde pupil van de week Philip Wieringa niet in het minst. Hij zigzagde het veld over en schoot de bal onberispelijk binnen.

Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd. In de eerste helft was Gorecht de bovenliggende partij, in de tweede helft was dit Drachtster Boys.

In de eerste helft was de eerste grote kans voor Drachtster Boys in de 11de minuut. De aanvaller probeerde de bal uit een voorzet achter het standbeen langs het doel in te tikken, maar dat mislukte. Gorecht stelde daar diverse aanvallen tegenover en hield constant druk op de verdediging van Drachtster Boys. Dat leverde enkele kansen op. In de 33ste minuut resulteerde de aanvalsdrang van Gorecht in een doelpunt. Tom Traas speelde zich vrij en schoot op doel, maar de keeper wist de bal te keren. In de rebound was Mark Haverkamp er als de kippen bij en tekende de 1-0 aan. Gorecht bleef druk houden in de rest van de eerste helft. In de laatste minuut voor de rust leverde dat nog een enorme kans op. Jos Beek veroverde de bal en kwam daarmee ook meteen 1 op 1 voor de keeper. Jos schoot echter over het doel heen waardoor het eigenlijk verdiende tweede doelpunt uitbleef.

In de tweede helft was het Drachtster Boys dat vooral gevaarlijk was. Drie knappe reddingen van Willem Bouwkamp in de eerste 30 minuten van de tweede helft hielden Gorecht op de been. Uiteindelijk viel in de 75ste minuut de gelijkmaker. In de 82ste minuut kreeg Hein van Marrum een elleboog tegen zijn hoofd binnen het 16 meter gebied van Drachtster Boys. De scheidsrechter zag hier niets onreglementairs in en liet gewoon doorspelen. Door diverse blessurebehandelingen en wissels trok de scheidsrechter veel tijd bij. Beide ploegen probeerden de belangrijke punten binnen te slepen, maar vooral Gorecht had al te veel energie verbruikt. Uiteindelijk trok Drachtster Boys aan het langste eind door in de 94ste minuut de 1-2 binnen te schieten.

De eerstvolgende wedstrijd is op 8 april tegen Leeuwarder Zwaluwen (inhaal). Op (Paas)maandag 10 april staat de bekerwedstrijd tegen Genemuiden 1 gepland.

Verslag: Francina Beek