Gorecht laat punten liggen tegen Blauw Wit ’34 in Leeuwarden 1-1 (1-0)

Blauw Wit '34 1

20 mei 2023 14:30

M. Achammachi

Sportpark Wiarda
Ublingaplantage 6
8939EZ
LEEUWARDEN

Op het mooie sportpark Wiarda van Blauw Wit ’34 in Leeuwarden was het goed toeven. Beide ploegen hadden de punten nodig en schotelden het publiek een mooie wedstrijd voor. Blauw Wit ’34 nog steeds in de kampioensrace en Gorecht voor het spelen in de eerste klasse. De eerste helft was Blauw Wit ’34 de bovenliggende partij, maar in de tweede helft was het vooral Gorecht die het betere van het spel had en zeker meer had verdiend.

De eerste helft begon met een enorm offensief van Blauw Wit. Al in de 9de minuut kopte Blauw Wit de bal op doel. De bal raakte de onderkant van de lat en stuitte recht naar beneden, waar Willem Bouwkamp de bal kon pakken. Slechts een minuut later slalomde een speler van Blauw Wit de zestien in, waar Tom Traas met een verdedigende actie op de bal ook de speler van Blauw Wit meenam. De scheidsrechter kende Blauw Wit een penalty toe, die door Bob Schepers werd benut. Al vroeg in de wedstrijd keek Gorecht daardoor tegen een achterstand aan. Even gingen de koppies naar beneden, maar nadat Willem Bouwkamp na ongeveer een kwartier spelen redding bracht op een schot van Blauw Wit werden gaandeweg de mouwen opgestroopt. Het spel golfde heen en weer en zowel Blauw Wit als Gorecht had in de resterende tijd van de eerste helft enkele schoten op doel.

De tweede helft begon met een mooi uitgespeelde aanval van Blauw Wit, maar de bal werd naast geschoten. In de 49ste minuut schoot Michel Koopman van afstand op doel over de keeper heen. De bal stuitte echter op de lat en vandaar weer terug het veld in voor de voeten van Sam Niewold. Sam aarzelde niet en poeierde de bal het doel in. De terechte gelijkmaker was een feit. Vervolgens kreeg het publiek een mooie wedstrijd voorgeschoteld met kansen over en weer. Beide keepers moesten een aantal keren redding brengen. Gorecht speelde steeds meer voor het doel van Blauw Wit en creëerde diverse kansen. Bob Poorta en Michel Koopman hadden grote kansen om de score verder uit te bouwen, maar zoals Gorecht dit jaar wel vaker is gebeurd: de bal ging er niet in.
Zodoende keerde Gorecht huiswaarts met slechts één punt.

Volgende week de laatste wedstrijd van Gorecht in de reguliere competitie. Van de drie ploegen die strijden om plek 9, waarbij de nacompetitie wordt ontlopen, spelen Drachtster Boys en Leeuwarder Zwaluwen tegen elkaar. Gorecht speelt thuis tegen PKC.

Verslag: Francina Beek