Bekeravontuur Gorecht ten einde na 0-1 verlies tegen SC Genemuiden 1

Mannen KNVB beker Amateurs 1/4 finales Groep 1 1/4 Finales

10 april 2023 15:00

M.R Plat

Waar Gorecht eerder won van SC Genemuiden 2 was dit keer het eerste elftal van SC Genemuiden de tegenstander in de kwartfinale van het bekertoernooi. SC Genemuiden 1, bovenin meedraaiend in de vierde divisie, moest het hebben van een dood spelmoment om de wedstrijd te beslissen. Gorecht 1, dat twee dagen eerder de wedstrijd tegen Leeuwarder Zwaluwen won, streed voor wat het waard was, maar dat was helaas niet genoeg.

Het eerste gevaar in de wedstrijd kwam van Gorecht zijde, waar Mark Haverkamp zich na een lange bal van achteruit vrij draaide. Helaas kreeg hij net niet voldoende controle over de bal. Vijf minuten later kreeg Gorecht een vrije trap. Jos Beek probeerde de bal op het hoofd van Rein Werumeus Buning te leggen, maar Rein kon de bal net niet bereiken. Enkele minuten later kreeg SC Genemuiden een vrije trap welke door Jens-Jurn Streutker werd binnengekopt. Gorecht bleef steeds vanuit een hechte verdediging voetballen en SC Genemuiden kreeg weinig kansen. In de laatste vijf minuten kreeg Gorecht nog twee kansen. Een ziedend schot van Hein van Marrum werd door de keeper tot corner verwerkt en Jos Beek speelde Mark Haverkamp vrij, die goed inschoot. Maar opnieuw bracht de keeper van SC Genemuiden redding.

Het begin van de tweede helft was met name SC Genemuiden de aanvallende ploeg. Met de wind in de rug werd het voor het doel van Willem Bouwkamp een tweetal keren gevaarlijk. Met name een verre ingooi van SC Genemuiden werd net gemist door één van de aanvallers. In het laatste kwartier drong Gorecht meer en meer aan om de gelijkmaker te maken. Een vrije trap genomen door Thijs Hekman ging maar net over de lat. Enkele minuten later was het Thijs Hekman die met een verre ingooi onrust in de zestien veroorzaakte. De bal kwam in de rebound voor de voeten van Harmen Meijering, die van afstand hard schoot, maar de bal gekeerd zag door de keeper. Ver in blessuretijd kreeg Gorecht de laatste grote kans uit een vrije trap door Nick Janzen. Rein Werumeus Buning kopte de bal door, maar Tom Traas kon net te weinig snelheid aan de bal meegeven. Daarmee bleef de stand 0-1 en bekert SC Genemuiden verder.

De mannen van Gorecht mogen met trots terugkijken op het bekertoernooi en op deze wedstrijd.

Foto's: Anouk Hazewinkel